Hoek van Holland met Jesse

Hoek van Holland uit de lucht
Maandagmorgen ben ik na ons gezamenlijke ontbijt samen met Jesse Rose gaan weg brengen naar de tramhalte bij het Vlietlandziekenhuis, van waaruit zij doorging per tram richting de fysio. Het zijn haar laatste bijeenkomsten in het kader van het in kaart brengen van haar conditie die door het geklooi 18 maanden lang met haar enkel behoorlijk verslechterd was. Het was er ook op gericht therapie te doen die goed rekening houd met haar COPD, haar evenwichtsproblemen en haar enkel. Nu nog een bijeenkomst en dan komt er weer een test om te kijken in hoeverre die 12 sessies geholpen hebben en dan komt er als het goed is een advies uit. We moeten dan op zoek naar een betaalbare vervolgoplossing die nabij genoeg is om niet de gehele dag in beslag te nemen.

Maar hier begon ik helemaal niet aan. Vandaag zit ik te schrijven in mijn tweede deel van de dag. Kortom net wakker. Anderhalf uur geslapen, en diep ook. Ik was doodop na de lange drukke werkdag van gisteren. Blij dat deze week maar uit twee werkdagen bestaat, en niet zoals als vorige weken dit precies omgedraaid was. Vanmorgen na het ontbijt met Jesse en Rose naar de Wereldwinkel gegaan. We hebben gepoogd samen met de inkoopster een offerte samen te stellen om aan een groot vervoersbedrijf uit te brengen met een mooi aanbod, wat dat bedrijf dan als het goed is gaat kiezen en dan daarna ons als Wereldwinkel en heel veel producenten in de derde wereld gaat voorzien van heel veel werk. Meer daarover als het goed is later. Wel hebben we een mooie offerte gemaakt en de foto's om op te sturen zijn al gemaakt. Daarna ben ik snel naar "huize Frankeland" gegaan voor een heftig uur oefeningen doen en zwemmen. Vervolgens kwam ik een collega tegen waar ik al lang niet meer had gesproken en terwijl ik daar in het zonnetje mee stond te praten besloot ik om ook even een zonnebank te nemen. Waarschijnlijk voor de laatste keer dit jaar, want de echt zon is er nu weer regelmatig, en die is nog veel lekkerder.

Ik even heerlijk 16 minuten gelegen en daarna brood gekocht en richting huis gegaan. Rose was inmiddels ook weer thuis en we hebben een kleine warme lunch verorberd voor dat ik uitgeput platging.

Nu dus aan het tweede deel van mijn dag begonnen. Eerst Rose geholpen met de uitnodiging voor de algemene ledenvergadering van 29 maart. We vergaderen eigenlijk wat af. Poeh.

02 Nieuwland kant Vlietlzkh richting Centrum Terug bij maandagmorgen. Bij Station Nieuwland aangekomen verafscheiden wij ons van Rose en gingen op zoek naar een plaats waar we kaartjes voor de trein konden kopen. Voor mij alleen was dat niet nodig want ik kan reizen met een Chipkaart. Bij het bus tram en metrovervoer mag Jesse daarnaast gratis mee, maar bij de NS nog steeds niet. 04 Nieuwland kronkelperrons Voor haar moet er dus eerst een hondenkaartje gekocht worden. We waren echter aan de kant van het politiebureau en het Vlietlandziekenhuis en nergens was een automaat te vinden. Ik zag er een maar die was aan de andere kant. Kortom met de trap naar beneden, aan de andere kant omhoog, naar de automaat. Op het moment dat ik bij de automaat was kwam prompt de sprinter zonder toilet richting H v H strand. Kaartjes gekocht. 11 De automaat waar ik naartoe moest en waardoor ik een half uur moest wachten € 8,20 voor ons tweetjes. ik met korting, Jesse voor de volle prijs. Trap af trap op en wachten maar. Van het moment en de tijd gebruik gemaakt om foto's te maken. Op Nieuwland zijn prachtige kronkel perrons. Ze zijn op diverse plaatsen stevig verzakt dus de lijnen die erop geschilderd zijn golven prachtig. Helaas zijn de foto's daarvan minder geworden dan het werkelijke zicht daarop. 06 Rechtachter Bus en Tramhalte Vlietlandzkh Desalnietenmin was het wachten niet onaangenaam. Er was een waterig zonnetje en ik heb ook nog met diverse andere wachtenden geconverseerd.12 Mistig Hoek v Holland Ook Jesse had het naar haar zin, zelfs nog voor dat we bij zee waren. Zoals jullie kunnen 14 Schip doemt op zien was het knap mistig in Hoek van Holland, en dat werd niet minder gedurende de tijd dat we er zijn geweest.We hebben het zonnetje wel gezien hoor, maar het was maf, boven het water was het mistig en boven land niet of nauwelijks.

Ons Griekse langpoot meiske had het ontzettend naar de zin. Ging zwanen te lijf, 18 Raad uw plaatje ging rechts naast de pier achter vogels aan. Raakte even in paniek toen ze de pier niet meer 22 op kon springen. had hulp nodig. Ik heb haar aan haar voorpoten naar boven moeten trekken 34 containerschip en ging vervolgens na flink schudden weer vol gas verder en liet een aantal wandelaars stevig schrikken, 37 toch containerschip en ook toen we terug aan het begin van de pier waren 36 Jessebes en ik zoiets had, het wordt tijd huiswaarts te keren dacht mevrouw daar anders over en is nog een dik uur bezig ge
weest de Hoek van Hollandsche vogel en zwanen populatie te terroriseren alvorens ze naar mij die 43 colourfull heerlijk met zijn rug tegen het kustwacht en regelcentrum 45 vogeljacht met een doosje long in de hand zat te wachten tot mw was uitgespeeld. Hij die zich met moeite rustig hield maar zich desalnietemin niet opwond. 49 vogeljacht Op de terugweg na een broodje garnalen kroket en een bakje cappucino van de snackbar aan 50 nat woefie het begin van het perron lag mw. kletsnat 52 In de trein richting huis te pitten in de trein naar huis. Als je bij sommige foto's denkt: Staat hier wel iets op klok er dan even op want dan vergroot de foto links boven in beeld en zal je zien dat het meer is dan raad uw plaatje. Voor nu genoeg van het uitje wat meer dan zijn geld waard was. Zo je van ons Griekse meiske houden kunt en haar tegelijkertijd bij momenten kan vervloeken!!


One comment on “Hoek van Holland met Jesse

  1. Juliette says:

    Het is en blijft een prachtige hond !

Leave a Reply

