Snelheidsrecord IRADO

01 Irado haalt trap en pad weg In het vorige blog schreef ik er al over. De lang geleden trap naar het zogenaamde "Gat van Monuta" aan de voet van onze flat waar ik vorig jaar nog zo'n schuiver heb gemaakt is deze week in minder dan twee en een halve dag volledig vervangen. Drie jonge medewerkers van de IRADO, het vroegere ONS zijn afgelopen maandagmorgen begonnen met het weghalen van de oude trap. Dat was overigens een leuk gezicht. 07 Vanuit het Gat v Monuta Er was een redelijk geluidsarme mini shovel bij die zeer behulpzaam was bij het sjouw en tilwerk, en daarmee was een van die jonkies steeds op en neer aan het rijden over de toch al redelijk stijl aflopende trap. het leek wel een poging tot egalisatie richting glijbaan. Dat lukte natuurlijk niet. Een uur later was het pad onderaan de trap en de trap al aardig weg. Gisterenmiddag nog voordat ik voor de derde achtereenvolgende werkdag naar mijn werk vertrok was de nieuwe trap af. 11 de 22ste Trap vordert zienderogen Petje af. Een mooi karwei. Het riep vanmorgen na de eerste afdaling wel weer vragen op want het pad onderaan de trap bleek weg gehaald en niet vervangen, waardoor er nu een rul zandpad richting brug loopt wat na een bui regen al gauw tot een modderpartij zal veranderen. Nog tijdens mijn uitje met Jesse kwam ik de drie makers op een andere plek tegen en daar heb ik even aan gevraagd 18 volledig onafgewerkt benedenpad. Verbazing bij Bernadette en Jesse wat hiervan de bedoeling was. Er komt een schelpenpad te lopen, alleen legt de IRADO dat niet aan maar een ander. 16 de 23ste om 14.13u af Ben benieuwd hoe lang we daar op zullen moeten wachten. 17 de 25ste maart van onderaf
Groet.

Leave a Reply

