ZIN

Zin yin yang

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZIN

Onzin

 

 

 

 

ONZIN

Weerzin


 

 

 

WEERZIN

Weerzin

 

WEER ZIN

Tegenzin
TEGENZIN

Zen zin zen onzin.
Zen-of-Zin

 

ZEN ZIN

Zinzen

 

 

 

 

 

 

 


ZIN ZEN

Zintuigen

 

 

 

 

 

 

 


ZINTUIG

Zingeving
ZINGEVING

Zinnenprikkelend
ZINNEPRIKKELING

Zinloos_besteld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ZINLOOS

Goede zin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GOEDE ZIN

Gezin


 

 

 

 

 

 

 

 

 

GE ZIN

Gereformeerd gezind

 

 

 

GE ZIN DTE

Daar_heb_ik_geen_zin_in

Zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Ik ben al dagen bezig met zin. De zin van het leven, de giga hoeveelheid onzin die je tegenkomt, met al mijn zintuigen, op internet, buiten, in mijn dromen, in gesprekken, en overal.

 

 

 

 

 

 

 


Zo kom je op internet ook ontzetten
d veel leuke en minder leuke plaatjes tegen die direct of indirect met dit onderwerp te maken hebben.

Stop talking nonsenseAls het je tegenzit, je lijf wil niet wat je wilt, bij pijn of wat dan ook moet je je vaak tot alles zetten. Nergens ZIN in. Eerder Tegen ZIN. Het daar overheen zetten kost vaak heel veel energie. Meestal als het je tegenzit, zit je ook juist met een gebrek aan energie.

Zin-in-een-slippertje

De TEGENZIN loopt op. Je kunt dit ONZIN noemen, en ook daar zit wat in. Maar het blijft een gevecht. 

 

 

 

 

ZIN heeft ook veel betekenissen. Het kan LUST

Zin-in

Zin-in-een-feestjebetekenen, op andere momenten ook NUT, en ook BETEKENIS is er een van.

MrNut


 

 

 

 

 

 

 

ZIN is zelfs in de aardrijkskunde een betekenis, het is nl. een woestijn in de Negev Israël.

Kaart

Kades Barnea_ZIN Negev Woestijn Israël

  • Kades Barnea was een plaats in de woestijn Zin toen Israël  op weg was naar het beloofde land. Het heet nu En-Kédes en het is vandaag een grote vlakte met bronnen.In de tijd van Mozes was er een vreselijk groot watergebrek. De runderen dreigen van dorst om te komen.We kijken wat langer rond in deze plaats, want het was in deze omgeving dat Mozes op de rots sloeg, Dat was er de oorzaak van dat hij het land Kanaän niet mag binnengaan (Num.20:12)
  • Het was ook hier dat het volk in opstand kwam tegen Mozes en het was hier dat het volk door zijn opstandigheid nog veertig jaar langer moest zwerven in de woestijn.
  • In de barre rotswereld van de woestijn Zin begint het volk vreselijk te klagen.Het gaat Mozes overladen met verwijten; “Had ons maar in Egypte gelaten. Daar hadden we tenminste nog te eten en te drinken. Maar dit  is een afschuwelijk oord. 
  • In Kades krijgen twaalf mannen vervolgens de opdracht het land Kanaän te verkennen.Het is de zuidelijke Negev Dicht bij Beer Sheba., dat ook op de erfgoedlijst van de Unesco is geplaatst. Als  de ”verspieders” weer terugkomen bij Mozes  in Kades, zijn ze razend enthousiast (Num.13:26 e.v.) over het land. In het dal Eskol hebben we zelfs een schitterende druiventros afgesneden, Dat is nu een symbool voor Israël, symbool van overvloed. Land van belofte.

Bij mij gaat het vandaag hoofdzakelijk om de ZIN in het leven niet te verliezen en die vooral te blijven zien. Kaarten, lieve boodschappen, aanhalingen, warmte, aangename woorden kunnen daar allemaal aan bijdragen en daar ontbreekt het bij mij gelukkig niet aan.

Zin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo kan iets anders ook erg veel ZIN geven. Aardig zijn of iets aangenaams voor een ander doen kan een groot gevoel van ZIN geven. Na zoveel woorden over ZIN ga ik daar nu eerst maar weer eens even weliswaar met moeite bijeengeraapte energie in steken. Ik ga koken voor Rose. Zeer de moeite waard, omdat zij altijd goed laat zien hoe ze daar van geniet.

Kloare Onzin
Verder kwam ik in de zoektocht naar ZIN, ook nog een paar ZINNEN tegen die ik hier ook nog even bijzet.

Zin-en-onzin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verander wat je niet accepteren kan, maar accepteer wat je niet veranderen kan.

Z  I  N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Soms is het beter iets moois te verliezen dan dat je het nooit gehad hebt.

Zin in cardinal wine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beiden kan ik goed tot me nemen.



One comment on “ZIN

  1. Rose says:

    Zo ken ik ook een mooie. Lang geleden verzon ik een prachtige toost.
    “Moge je alles krijgen wat je verdient en alles verdienen wat je krijgt!”
    Een doordenkertje.
    Groet Rose

Leave a Reply

