Na 3 maal uitstel toch gelukt

Opgaande lijn Gisteren besloten Rose en ik dat het tijd werd om een bezoek wat we door mijn terugval al drie maal hadden uitgesteld toch te gaan proberen, en we kwamen gisterenavond terug, maar wel heel tevreden. Reizen en of vakantie zijn moeilijk geworden en hebben voorbereiding nodig. Ik had met Rose en Jan en Jo die we gingen bezoeken in Purmerend afgesproken wel te gaan rusten/slapen op de dag en dat is ook gelukt. Zulke afspraken maken erop uit trekken toch weer een beetje naderbij. De meeste mensen stellen het ook op prijs wanneer je je grenzen aan geeft in plaats van daar zo maar overheen te gaan.

Jo is behoorlijk ziek en ik was oh, zo bang dat we helemaal niet meer op tijd zouden kunnen zijn en des te gelukkiger ben ik dat we dit gisteren toch gedaan hebben. We hebben heerlijk kunnen praten en het werd ondanks grote oneerlijkheden in het leven een betrekkelijk ontspannen dag. Tot op gisteren hadden we altijd afspraken die helemaal vol gepland waren met allerlei activiteiten en het was heerlijk om dat gisteren niet te doen. Daardoor hadden we echt de tijd voor elkaar. Het was goed voor mijn zelfvertrouwen. 

Ook hebben we voor het eerst alleen een kaartje gekocht voor Jesse en zelf alleen in en uitgecheckt met onze voordeelurenkaart. Ik had natuurlijk wel even gecontroleerd of een retourtje niet goedkoper zou zijn, maar die heeft de NS gewoon afgeschaft. We waren nu per persoon met 40% korting 2 x € 8,90 kwijt. Reizen blijft duur, maar de verbinding was goed en Jesse heeft weer een maximale portie aandacht gehad. Terugkijkend was het een positieve dag waar we zowel Jan en Jo als onszelf een groot plezier mee gedaan hebben. Ik had juist voldoende energie. 

Over energie gesproken. Ik heb vandaag voor de vierde maal mijn Chinese kruiden energie drank genuttigd, en al houd het niet over, mijn energie neemt toe, dus heb ik met mijn baas afgesproken a.s. dinsdag weer te gaan beginnen op de afdeling. Opgaande lijn 2 Al begon hij tijdens zijn gesprek weer over hoe we zulke terugvallen kunnen voorkomen, en volgens mij kan hij daar inderdaad een grote rol in spelen door geen zware somatische patiënten meer tot onze afdeling toe te laten die we helemaal niet kunnen handelen. Tot zover voor nu. De opgaande lijn is in ieder geval ingezet.

Leave a Reply

