Wennen

WennenHet is wennen, altijd is het wennen wanneer Hot na een wat langere tijd thuis zijn weer naar z'n werk is. We praten er wel eens over dat hoewel we wonen, eten, slapen, ruziemaken en weer goed maken we toch een totaal eigen leven leiden naast elkaar. Hot gaat naar zijn werk en wordt overspoeld door allerlei mensen die van alles van hem verwachten. Zijn baas, collega's, schoonmaakpersoneel, dokters, patiënten en hun familie. Allemaal hebben ze hun eigen verwachtingen, verlangens, angsten en verleden. Hot heeft dat ook naarWennen 1  hen en naar zichzelf. Zo laveert hij tussen al deze personen door en verricht daar zijn werkzaamheden. Wat houdt dit in? Ik denk van het er zijn, luisteren, aanvullen, remmen,Werken 1  aanmoedigen, confronteren. Dit geldt dus ook niet alleen bij de patiënten. Dan is er het lezen en rapporteren, heel veel rapporteren en plannen maken. Kortom, hij heeft geen tijd om te denken van wat ga ik nu doen?  Het is een soort van geprofessionaliseerd improviseren, zegt Hot. Ik, daarentegen, heb alle tijd van de wereld om mezelf die vraag te stellen en doordat ik alleen met de 3 katten en Jesse ben moet ik alle motivatie uit mezelf halen. Dat gaat me redelijk af, alleen is het wennen. De eerste dagen dreutel ik het huis door. Ik doe een beetje zus en zo, daarna dit en dat. Zoals ik al in een vorig stukje schreef is structureren niet een van mijn sterkste kanten. Het beste is dan gewoon een “to do list” te maken maar helaas daar komt het zo weinig Ruzie maken 1 van want dan voel ik me bij tijd en wijle beknot. Het is nooit goed of het deugd niet. Ik kan goed begrijpen dat Hot soms horensdol van me wordt. Maar we vervuilen niet, het eten is voor het merendeel eetbaar, de kleren zijn schoon en we vechten elkaar niet de tent uit. Dat is het belangrijkste. Het alleen zijn heeft ook zijn goede kanten.Ruzie maken  Ik kan mijn lievelingskostje eten waar Hot van walgt. Ook ik het heen en weer hebben zonder dat die vraagt; wat doe je? Waar ga je heen? Ik kan uren uit het raam staren zonder de vraag; waar denk je aan? Zoals ik al schreef, het went wel weer en wordt ook weer leuk.

 

One comment on “Wennen

  1. Hot says:

    Heel herkenbaar Rose
    Groet
    Hot

Leave a Reply

