Anticiperen en Improviseren

Anticiperen 3

Gisteren weer eens zo'n dienst die verdacht veel ging lijken alsof ik nog op crisis of opname werk. Een onverwachtse overplaatsing als overbed, van iemand die de dag daarvoor nog midden in crisis en suïcidaal verplicht werd opgenomen op crisis. Meermaals alarm. Binnen 30 minuten na aanvang dienst 4 of 5 min of meer beschadigde collega's. Allerlei incidenten. In je eentje staan. Veel politie als assistentie in het gebouw, veel onrust door feestgedruis en giga alcohol ++ gebruik buiten. Toch een echte Koninginnedagsfeer. Zelfs Oranje Tompouces van de baas. Improviseer

Het was weer eens een ouderwets dagje improviseren en anticiperen. Herinneringen aan vroeger kwamen veelvuldig terug, alleen was er geen collega om die gevoelens mee te delen. Het was onderhandelen met het algemeen ziekenhuis, pogen om via een apotheek buiten ons ziekenhuis toch de benodigde medicatie te krijgen en allerlei oude techniekjes bleken nog aanwezig. Wel merkte ik na afloop dat het niet bepaald direct uit mijn hoofd was.

Anticiperen 2 Wat ook in het verkeerde keelgat vloog was dat ik afgelopen week een paar keer ietwat later ben begonnen om niet direct teveel van mezelf te vragen, maar aangezien ik overuren ook nooit op schrijf had ik niet gedacht dat er voor een half uurtje minder werk direct een uur zou worden gerekend, terwijl er ook al nooit gepauzeerd kan worden. Improviseren Giftig was ik. Notabene sta ik verdomme altijd tot 23.00u op mijn plek, meestal tot later, want meestal heeft de collega met wie ik werk, als die er al is de volgende dag een vroege dienst, en mag die dus eerder weg. Als er zo gerekend word is dit niet motiverend, daar komt nog bij dat zelfs als het salaris volledig is we al genoeg moeite hebben om alle kosten te blijven betalen, dus daarop moeten ze verdomme niet gaan korten. Anticiperen (1) Door dat gedoe met die patiënt waardoor ik het in mijn rug heb, notabene een bedrijfsongeval heb ik ook al een week vakantie moeten inleveren. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Woest maken dit soort zaken me, terwijl ik dat van mijn behandelaar en mijzelf helemaal niet meer mag, vanwege mijn gebrek aan energie. Improviseren. afb. Dan maar van me af schrijven hé!!

Rose liet me gisterenavond ook nog eens schrikken. Ze vertelde me dat Jesse, onze prachtige Griekse langpootwoef, lekkage problemen heeft. Dat liet me dusdanig schrikken dat ik er de hele nacht mee bezig ben geweest in mijn hoofd. We zijn vandaag ook extra vroeg opgestaan om de nacht niet te lang te laten zijn voor haar. Vandaag heeft ze er dan ook nog geen last van gehad. Ik hoop dat we er snel genoeg bij zijn, want ik moet er toch niet aan denken dat we een incontinent hondje hebben/krijgen/houden. Aangezien ik van mezelf weet hoe vervelend dat kan zijn hoop ik zo ontzettend dat we toch niet te vroeg zijn geweest met het laen helpen van Jesse. Het was weliswaar op advies van de dierenarts, maar het zou wel ingrijpend zijn. Afwachten maar. Anticiperen en onderhandelen

Kortom, niet alleen op het werk is het Anticiperen en Improviseren, maar ook thuis in ons eigen leven. Ik hoop snel weer wat controle terug te krijgen want dat geeft wat meer ontspanning. Ik ga zometeen weer slapen, want om 15.00u roept het werk weer. Vandaag nu alle verlofgangers terugkomen gelukkig wel een collega en zelfs een die ik recht in de ogen kan kijken. Instabiel Hij is net zo lang als ik. Weliswaar een flexer, maar wel een waarop je kunt vertrouwen.

Voor de rest heb ik nog niks gehoord van de collega die gisteren aan het bieden is geweest op een huis, en of het gelukt is. Het duimen voor haar zal vast geen kwaad gedaan hebben, al ben ik wel benieuwd. Ik kon haar gisteren niet bereiken.

Leave a Reply

