Pieken en dalen

Pieken en dalenNa een werkelijk fantastische, zeer dromen volle nacht, waar ik extreem aan toe was na een drukke avond op mijn werk, begon de dag met een korte ronde met Jesse. We zijn van de week naar de dierenarts geweest omdat ze lekkage had. Klinkt niet best, maar waar Jesse toto op heden altijd de gehele nacht haar blaas gevuld kon hebben vonden we een paar keer een plasje. Goed geobserveerd en naar de dierenarts gegaan afgelopen woensdag. Consult gekregen. Check up bleek geen bijzonderheden op te leveren, maar ze wilden urine hebben en angezien ze alleen onderweg naar de dierenarts al twintig plasjes had gedaan was dat een probleem. Probleem getakkeld. Donderdag was ik vrij en we hebben wat te eten laten komen. Was lekker, maar tweemaal teveel. Voordeel was wel een hoop bakjes, oa. van de salade en daar was ook een deksel bij. Niet wetende of de dierenarts net als het ziekenhuis een vrije dag op de 5e mei zou vieren gewacht met opvangen tot vrijdagmorgen 07.00u. Met zijn tweeën nog ongedoucht naar buiten, en ik op het Paniekknop punt om op het juiste moment het bakje tussen haar hurkende hoge achterlijf te stoppen. Eerste poging was direct een succes. Al vond Jesse het maar niks, zo'n baas daar tissen haar pootjes. Ze werd er wantrouwig van. Toch succes. Er bleek geen sprake van een blaasontsteking. We hebben een middel tot  versterking van haar kringspieren meegekregen, maar prompt heeft ze al dagen geen lekkage meer omdat we haar wat eerder uitlaten. Kortom afwachten hoe dit verder gaat. We zijn ook nog niet met het middel begonnen. Kan altijd nog. Wel komt het goed van pas dat we sinds anderhalf jaar een ziektekosten verzekering voor Jesse hebben genomen, want de kosten lopen al snel aardig op.

Vandaag hebben ik haar weer een vroege ronde egeven om 07.30u, en dat is best lastig gezien het feit dat ik om 23.15u nog aan het werk was gisterenavond. Ik heb gelijk brood gehaald bij de net geopende bakker. Daarna ontbeten en gezorgd dat Rose op tijd kon beginnen met haar Wereldwinkeldienst. Ik heb Jesse een grote ronde gegeven en ben daarna naar de markt gegaan op de Blaak. Nu we nog een openbaar vervoer kaart hebben tot 28 mei maak ik er ook zoveel mogelijk gebruik van, maar we kopen geen van beide een nieuwe want we halen 'm er niet uit. Ik zal de OV zone kaart wel missen want nu kunnen we in een behoorlijk gebied iedere bus, tram of metro nemen zonder er over na te hoeven denken en ik maak er veel gebruik van maar zo'n kaart kost wel € 700,- per jaar per persoon, en zoveel blijken we toch ook weer niet te rijden. Het zal wennen worden.

Vanmiddag geslapen en gewekt door Rose om 15.00u. Er stond tomaat met mozzarella en basilicum naast mijn koffie verkeerd, en ook dat was weer effe wennen. Wel een lekkere lunch hoor, daar niet van, maar 't was onverwacht en ik was nog niet helemaal wakker en als tweede ontbijt, Tja wat zal ik zeggen!! Wel lief daar niet van.

Vervolgens heb ik vandaag i.p.v. morgen samen met Jesse een leuke plant gehaald voor Moederdag. Onze eigen moeders leven niet meer en Rose vindt het toch altijd wel erg fijn als er aan gedacht word, zo gezegd zo gedaan en hij viel in goede aard. Aangezien ik morgen onverwachts werken moet hebben we het vandaag maar even gevierd.

Vervolgens een lekkere Ricard met IJs ingeschonken i.v.m. het warme weer. Een succes. Een stukje geschreven over het torentje uit Leiden wat in Schiedam terecht gekomen is, wederom een suc6. Vervolgens gingen we richting het avondeten. Een dissaster.

We hebben van een vriendin van het oefen zwemmen het aanbod gekregen om groentes uit haar tuin te mogen halen. De sla was tot nu toe heerlijk, maar eigenlijk hebben zowel Rose als ik nog nooit iets geoogst. Ja aardbeien heb ik geplukt vroeger en kersen geplukt, maar groentes, hoe doe je dat? Geen flauw idee. Kortom we hadden wel andijvie meegenomen, maar maakten die net zo klaar als kasandijvie en in dit geval was een paar minuten duidelijk niet genoeg. We hadden een erg bitter en schamel resultaat wat nauwelijks weg te kauwen was. De gehaktballen en gebakken aardappels met rabarber maakten gelukkig veel goed en inmiddels zijn we weer wat bijgekomen. Zonder dalen geen pieken

Soms heb je ook van die dagen dat je om het minste of geringste je stem te ver verhoogt of versterkt en zeker als aan beide kanten de oren ook niet meer zijn zoals ze geweest zijn kun je snel misverstanden hebben. Zo ging het dan ook vandaag. Meestal is het snel opgelost en zo ook nu, maar alle energie die je aan dit soort zaken besteed, en die je eigenlijk niet hebt, zeker niet met dit verhitte weer, is nodeloos en te veel.

Kortom zowel Rose als ik zijn uitgeput. We hebben zowaar de afwasmachine aangezet en gaan een voeten omhoog TV avond houden. Gegroet en later meer.

Leave a Reply

