Dagje extra

Werk aan de winkel

Vandaag alweer vroeg op. Het werkt wel want Jesse blijft als ze eerder word uitgelaten wel droog, en we zijn dus nog niet met haar medicatie begonnen. Ik merk wel dat 07.00u erg vroeg is vooral na een avond werk die vaak tot 23.15 of later duurt. Ik loop dan nog ongedoucht en knap dromerig met Jesse buiten, en het wakker worden komt danwel wanneer ik na het douchen de eerste koffie met Rose nuttig.

Vandaag waren we na die koffie alweer om 09.00u in het Sterrebos. Altijd lekker wandelen daar, want je kunt in de schaduw van de vele bomen lopen. Het was heerlijk. Maar oh, wat is het overal droog. Gort droog. Alle nieuw geplantte bomen en struiken hebben het zwaar en ik ben benieuwd of die het gaan overleven. Ik hoop het. 

Thuisgekomen hebben we eerst de was buiten gehangen en ik denk dat die inmiddels al bijna droog is. Daarna uitgebreid ontbeten. En toen belde mijn French Sister met een uitgebreide update. Het gaat goed met haar nieuwe kleindochter Joline. Gisterenavond otvingen we ook de eerste foto's. Een prachtig poppie met veel haar en ze zijn er in het zuiden van Frankrijk zichtbaar heel gelukkig mee. Mijn nicht Marieke heeft een prachtig meisje op de wereld gezet. Marieke heeft jaren geleden nog eens maanden bij ons gewoond en daar hebben we alledrie nog hele goede en warme herinneringen aan. Ik zou graag even langsrijden en of vliegen om die nieuwe werreldburger een knuffeltje te geven, maar dat is helaas geen optie.

We hadden het samen wel over de rare en harde wereld waarin we leven, en dat het steeds moeilijker word om je hoofd rechtop te houden en je rekeningen te kunnen blijven betalen, maar dat als we om ons heen kijken we toch nog steeds op een van de betere plekken van deze aardkloot leven. En inderdaad dat is ook zo. We snappen beiden wel dat steeds meer mensen het gewoon niet trekken, vereenzamen, tot over hun oren in de geldzorgen zitten enz. enz. Leven van dag tot dag

Tegelijkertijd zorgen die mensen weer voor mijn werk, en inderdaad ook de wachtlijsten worden steeds langer. Meer werk met minder mensen. Zo ook op mijn werk. Vandaag ga ik een extra dienst draaien. Goed voor onze portemonnee, maar ook vanwege het feit dat 15 patiënten in je eentje eigenlijk gewoon niet te doen is en daar komen vanavond de terugkomers nog bij, en mijn collegga stond alleen ingeroosterd vanwege het feit dat we geen flexers of uitzendkrachten mogen of kunnen inhuren. We gaan pogen er weer wat van te maken. Ik bezie het gewoon van dag tot dag.

Leave a Reply

