Pijnpoli S.F.G. 2

Moodboard
Rose en ik waren vanmiddag zoals ik al eerder schreef voor een afspraak bij de Pijnpoli van het SFG. We arriveerden daar met de nodige vertraging omdat er de nodige misverstanden waren met het vervoer. Gelukkig kon ik na een uur proberen, en vast een stevige rekening van mijn 06provider. toch de pijnpoli aan de lijn krijgen en vertellen dat we wel degelijk onderweg waren, en zoals ik wel verwachtte liep het spreekuur uit. Deze dokter neemt de tijd voor je. Sowieso, de hele bejegening in het st. Fransiscus Gasthuis is zowel t.o.v. Rose als mijzelf wonderwel prettig. Vanaf de receptionist, naar de verleegkundige tot en met de dokter. De dokter stelde zich keurig voor en had een hele reeks zeer heldere en to the point vragen en voelde ook direct op de juiste plaatsen n.a.v. mijn antwoorden. Bejegening Vervolgens stelde hij een behandeling voor beginnend met een hele lage dosering van een middel wat ik ken als een anti epileptie middel, genaamd Rivotril voor. Een hele lage dosering voor het slapen gaan. Vervolgens ging hij zoeken naar het eerste plekje wat maar mogelijk was om met behulp van een dagopname en een lidocaïne calcitonine infuus te bepalen of het mogelijk is om mijn pijn ten positieve qua belving te beïnvloeden.

Pijnpoli

Daarna kwamen we bij de verpleegkundige om de afspraken te maken en wonderwel er werd een plek al over 14 dagen gevonden. Ik weet niet of het uiteindelijk zal helpen, maar de manier van doen was prettig en ik voelde me zo ontzettend anders behandeld dan bij dr. Kho in het Vlietlandziekenhuis dat dit al wonderen doet. Pijnpolidr.

Rose had het erover dat we thuisgekomen gelijk zouden gaan zoeken naar wat dit voor behandeling is, en ze vertelde dat deze behandeling zo nieuw is dat er nog niets over te vinden is. Dat bleek ook wel toen we thuis gekomen dit natuurlijk toch gepoogd hebben te vinden. Toch moet ik zeggen dat ik er met vertrouwen naar uitkijk. Ik heb al een mailtje aan mijn baas geschreven dat ik me hiervoor de 23ste mei helaas zal moeten ziekmelden. Ben wel heel nieuwsgierig naar het mogelijke resultaat.

Thuisgekomen lag er ook plotsklaps toestemming van mijn reumatoloog, behandelaar en mijn huisarts voor het trekken van mijn Kies verstandskies en tot mijn grote schrik gaat dat morgenochtend om 10.30u gelijk ook maar gebeuren. Ik moet om eventuele ontstekingen te voor komen wel een eenmalige grote dosis antibiotica slikken morgenochtend om half tien. Daarna snel naar huis om bij te komen en dan 's middags gewoon een avonddienst. Agressie opvang Maar gelukkig is het niet zo'n heksenketel als afgelopen week. Ook mijn meldingen heb ik vanavond volledig kunnen verwerken dus nu kan ik me weer helemaal op alles daar buiten concentreren.

Wel spannend allemaal. Ik hou jullie op de hoogte. Gegroet. 

Leave a Reply

