Pijnpoli S.F.G.

Ik heb vandaag na dik drie maanden wachttijd een afspraak op de pijnpoli van het st Fransiscus Gasthuis. Mijn vorige bezoek aan dr. Kho van het Vlietlandziekenhuis was geen succes. Hij had aan het einde van zijn dik drie uur uitgelopen spreekuur ongeveer 50 seconden tijd voor me, zei dat omdat de pijn overal zat hij niks voor me kon doen en gaf me wel een advies om koolhydraat vrij te gaan eten. Koolhydraat vrij eten blijkt onmogelijk, maar koolhydraat arm is wel degelijk mogelijk en bleek achteraf een goed advies. Sinds Rose en ik veelvuldig de koolhydraten verminderd hebben, en dan doel ik op aardappels, pasta, brood en alcohol werken mijn pijnstillers veel beter en heb ik mijn gemiddelde pijn samen met de kruiden van de Chinese arts van gemiddeld een 9 á 10 terug kunnen brengen naar ik denk meestal tussen de 6 en de 7.

Ik ga nu vanmiddag naar een andere arts en ga er eigenlijk zonder veel verdere verwachtingen naar toe. Ik heb inmiddels de afgelopen jaren toch wel min of meer leren leven met pijn, en mijn leven aangepast op wat haalbaar is. Helaas is een ander advies van de gezamenlijke behandelaars ban de haast en de stress uit je leven ook onhaalbaar dus blijft het schipperen.

Wel ben ik de afgelopen weken bezig geweest te proberen wat ik nou in zo'n kort bezoekje aan deze arts het beste kan vertellen. Ik heb een uitgebreid verhaal en zo'n afspraak, Afwachtende ogen daar staat meestal niet meer dan tien minuten voor. Ik heb nu een poging gedaan om zo helder mogelijk te omschrijven bij welke omstandigheden ik het meeste last heb. Het is een lijst met steekwoorden geworden. Ik hoop dat het zich tot een helder verhaal ontpopt vanmiddag. Ik zie het wel.

Ik hou jullie lezers wel op de hoogte. Gegroet.

Leave a Reply

