Zeer gehechte kies

Vanmorgen was ik keurig op tijd bij de tandarts. Ik had toestemming gekregen van mijn behandelaar en de opdracht voor de ingreep drie grote amoxiline(antibiotica) tabletten in te nemen, omdat dit soort extracties met mijn verlaagde weerstand extra vatbaar ben voor ontstekingen. Nu wist ik wel dat het een heftige trekpartij zou gaan worden, want in Arnhem, 28 jaar geleden had een tandarts het met deze kies ook al eens geprobeerd, en tien jaar later hier in Schiedam een kaakchirurg ook. WeerhakenBeide keren waren ze op een gegeven moment zover dat zehet karwei gestaakt hebben. Nu echter was hij ontstoken en was er echt geen andere keus. De tandarts pufte en zuchtte na dik een half uur wrikken, duwen en trekken heftig, maar er zat beweging in. Volgens de van te voren genomen foto zag het er niet als een zwaar karwei uit, maar toen hij hem verwijderd had bleek het wat je noemt een kies met weerhaken. Nu ben ik weer thuis en het is stil want ik heb een prop watten op de plek waar de kies zat. Het wilde eerst niet gaan bloeden enn dat is een probleem voor het herstel. Afwachten maar. Nu werkt de verdoving nog, maar de tandarts waarschuwde wel voor stevige napijn gezien de heftigheid van zijn karwei. Het was duidelijk eigenlijk wilde ik nog geen afscheid nemen van deze trouwe kies. Ik ga nu pitten. Vanmiddag wacht het werk weer. Gegroet. 

Leave a Reply

