Nou, breekt me de klomp

Ik las vandaag in de pers dat wij Nederlanders niet meer zo oud worden Oud worden als de ons omringende landen. We roken teveel, drinken te veel en bewegen te weinig! Ik vraag me af: Is dit nieuws? Is dit een ramp? Een aantal dagen geleden las ik dat de pensioenen niet meer waardevast Waardevast zullen gaan worden zoals nu. De vakbonden hebben er slaande ruzie over. We worden te oud en dat is duur. Ziet niemand dus deze contradictie? Wat moeten wij als Nederlandse bevolking doen? Ik weet het niet meer! Moeten we nu meer eten, drinken en lekker achter onze pc of tv hangen zodat onze pensioenen betaalbaar blijven en lekker kort van de gezondheidszorg gebruik maken of is het handig dat we minder gaan drinken, roken en meer bewegen zodat we weer ouder worden en dus meer pensioen en gezondheidsuitgaven hebben. Want we leven welliswaar langer maar krijgen wel allerlei chronische ziektes e.d.. Mijn nachtmerries gaan tegenwoordig zoiets als dat we een doosje met een pilletje gaan krijgen zodra we een bepaalde leeftijd benaderen met de brief. Lieve die en die. U nadert de …ste leeftijd en de maatschappij kan deze kosten niet meer dragen. U heeft dus de keus: of u neemt E Pil de e-pil en verrekt zeer snel of u krijgt niets meer en u verrekt zeer langzaam, maar verrekken zult u, of er Nachtmerrie komen slaapzalen en gaarkeukens en dat is nog altijd beter dan in het buitenland. Is er iemand in dit land die de wijsheid heeft om mij uit dit interne conflict kan verlossen! Reageer nu en verlos me uit deze nachtmerrie. Bij voorbaat; Bedankt!

Leave a Reply

