Torentje 2 + Goh, wat vliegt zo'n vrije dag

De_tijd_vliegt Gisterenavond gewerkt. Daarna heerlijk Snel weg
verwelkomt thuis en daarna na het Oog op morgen gaan slapen. Goed geslapen, want ik was moe, en de spanningen van eerder de week liggen achter me, dus weinig muizenissen. Beide sliepen we goed maar vonden wel dat de wekker om half acht erg vroeg leek. Ik direct eruit om lekkage bij Jesse te voorkomen, wat overigens nog steeds goed lukt. Blij toe. Daarna het gewone gereutel, al kreeg ik deze keer na afloop van mijn korte blokje alvast een lekker bakkie koffie en dat hielp met een beetje wakker worden. Daarna gedoucht en ontbeten. Een wat grotere ronde met Jesse en we kwamen bij het torentje wat alweer aardig opschiet. Ik heb nu ook even het bord wat vrijwel onleesbaar is geworden bij het Torentje gefotografeerd en op de computer wat leesbaarder gemaakt. Tekst staat er ook nog eens onder.05a Bord bij Torentje nog helderder.

YVON KOOPMAN HEEFT IN 1997 HET INITIATIEF GENOMEN

DE IN VERVAL GERAAKTE TOREN VAN LEIDEN

NAAR SCHIEDAM TE HALEN. DE TOREN IS AFKOMSTIG

VAN HET DAK VAN DE AFDELING HEELKUNDE VAN HET

ACADEMISCH ZIEKENHUIS IN LEIDEN EN GEBOUWD IN

1932. HET ONTWERP VAN YVON EN HET DOOR HAAR OPGEZETTE

EN UITGEVOERDE PROJECT HEEFT ERVOOR GEZORGD DAT DE TOREN

BEHOUDEN IS EN IN ZIJN HUIDIGE VORM OP DEZE PLEK

IN NIEUWLAND IS GEPLAATST

Meer werk van Yvon Koopman, zie op video:

 

09 Deze kanten zijn al klaar De plastic leisteentjes zitten weer 07 Herplaatste nieuwe lei recht(op het deel wat vroeger in het dak van de afdeling Heelkunde verstopt zat, maar daarboven zijn ze druk doende het oude lei te vervangen door nieuw. Twee kanten zijn alweer af. Ik moest snel door want ik wilde naar huize Frankeland om nu ik toch vrij ben op vrijdag voor de tweede keer deze week te fysiozwemmen. Het was heerlijk. Sommige medeoefenaars schrokken want plots stond er een filmploeg op de kant. Ik denk dat ze een promotiefilm voor "huize Frankeland" aan het maken zijn, dus wie weet ben ik binnekort ergens in een filmpje te zien of op you tube! 10 Vanaf de Burg Honnerlage Gretalaan Wel vreemd dat ze niet even zeiden wat ze kwamen doen of toestemming vroegen, maar al la. Ik heb lekker gezwommen en geoefend, en daar gaat het om. Vervolgens heb ik me omgekleed want ik had met Rose afgesproken bij de vrijdagsmarkt in Schiedam af te spreken bij een nieuwe zaak op het Broersveld bij Subway. Ze hebben daar lekkere en redelijk betaalbare koffie. Daarna hebben we onze wekelijkse markt inkopen gedaan. Een nieuwe zwembroek, Snel voorbij en een nieuwe korte broek met voldoende zakken dat ik 'm ook op mijn werk dragen kan. En dat nog voor een koopje ook. We waren ongeveer een uurtje zoet en om iets voor tweeën waren we thuis. Ik was op dat moment helemaal op en ben gaan pitten. Rose heeft ook even uitgerust en heeft daarna vanmiddag Jesse uitgelaten, en daarna mij rond 16.00u wakker gemaakt. En nu iets voor vijven zit het merendeel van de dag er alweer op. We hebben lekkere ingrediënten voor het avondeten en houden het voor de rest lekker gemakkelijk vanavond. Tijd snel voorbij Rose zei net ik ga alvast even voor de katjes zorgen, want hun ingebouwde klok gaat meestal al voor vijven af en dan mogen we daarnaar luisteren. Het is werkelijk ongelooflijk hoe snel zo'n dag voorbij gaat. Tot op heden hebben we er in ieder geval van genoten.

Leave a Reply

