Toch onverwachtse naverschijnselen

Onverwacht
Zo moe als ik was dacht ik gisteenavond wel lekker te zullen slapen, maar dat ging helaas anders. Waar het aan lag, ook dat weet ik niet. Zijn het de naweëen van de Rivotril, die me vannacht lieten hallucineren of zo heftig dromen, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik helemaal beroerd en brak wakker werd. Ook wilde het inslapen niet. Ik had heftig levende benen en wat ik ook aan meditatie of ademhalingsoefeningen inzetten, ze werkten niet. Toch moet ik wel wat geslapen hebben want ik functioneer nog steeds. Het is ook niet zoiets waar ik me ziek voor ga melden. Ik ga zo eerst even slapen zoals gewoonlijk voor mijn werk en dan zie ik wel verder. Vanmorgen toch alle verplichtingen kunnen doen en het was heerlijk om zowel met Rose als met Jesse in de koele buitenlucht te lopen. We kwamen tante Tiny nog tegen die veel te zwaar belast is met de mantelzorg voor haar zuster. Ik heb met haar te doen, al slaat ze zich er goed door heen. Al, wat er zoal van mantelzorgers wordt verwacht het is krankzinnig. Wat dat betreft leven we niet meer in een sociaal land. Zeker als je geen kinderen hebt, of die wonen buiten de stad dan moet je als zus of familielid je helemaal uit de naad werken. Ik vond het wel leuk om haar weer eens even te zien. Het is een van de twee nog in leven zijnde familieleden van de generatie van mijn ouders. Ik schreef er afgelopen zondag al over, dat die op de 22ste mei 70 jaar getrouwd zouden zijn geweest. Kortom ze zijn al weer bijna vijf jaar overleden. Soms is dat nog steeds vreemd, merk ik. Ik sprak mijn Frande zus afgelopen zondag en die had hetzelfde.

Voor nu de groeten

Leave a Reply

