Inlevering kunstwerk voor Talens Palet expositie/beoordeling

Vandaag is het eindelijk zover. Rose levert haar werkstuk in bij Pakhuis 33 op de voormalige Mullerpier (ik geloof nu de van Vollenhovestraat) voor beoordeling door mensen van Talens, die door het hele land bezig zijn werk van amateurkunstenaars te bekijken en te selecteren voor een grote expositie in Apeldoorn. Rose heeft er lang aan gewerkt en ik vind het heel mooi. Het is een collage van dieverse materialen en technieken bij elkaar. Het is naar een vast thema:

Het thema van het Talens Palet 2011 is een fragment uit Caesarion van Tommy Wieringa

Talens Palet logo
Ze is het nu met een vriendin uit Delft aan het wegbrengen. Zenuwachtig hoeft ze niet meer te zijn want iets veranderen zit er toch niet meer in en nu is het aan de bewonderaars wat die er van vinden. Morgen of op zijn laatst zondag weten we meer. Voor wie gexefntterresseerd is op facebook onder Talens Palet kan men de exposities en de beoordelingen in het hele land volgen. http://www.talenspalet.nl/  http://www.facebook.com/profile.php?id=100001513541989

Ik was vanmorgen erg onuitgeslapen. Ik weet niet of dat nog steeds een gevolg is van het experiment met de medicatie gevolgd door de testen en de infusen afgelopen maandag, maar ik heb al in geen twee weken meer fatsoenlijk geslapen. Ik denk dat ik uiteindelijk meer slaap dan ik bewust door heb, want anders was ik al lang ingestort, maar aangezien rust voor mij toch al zo belangrijk is, begint het wel een beetje op te breken.

Daar komt bij dat zelfs alle vrije dagen helemaal vol zitten en daar komen er vanaf vandaag nog drie drukke werkdagen bij dus gaan we zien hoe dat gaat. Wat ook even tegen viel vanmorgen was het feit dat ik na een behoorlijke ronde met Jesse, ook met haar naar de markt ging, en vervolgens pakten wij beide op de laatste dag van mijn jaarabonnement bij de RET de tram naar Schiedam Centrum, omdat ik helemaal beladen was met inkopen. Daar aangekomen kregen we te horen dat door een onverwachtse storing de Metro onze richting op tot ver in de middag niet rijden zou. Ik naar het busstation. Daar vertelde een chauffeur me dat ze niet bij ons Metrostation konden komen en dat ik nog zeker een uur moest wachten. Niet gedraald en maar gaan lopen. Toch is volbeladen met boodschappen en langs het water lopen met al haar favoriete watervogels daarin langs twee stations een behoorlijk stuk, dus ik ben erg blij weer thuis te zijn. Vlak bij huis kwam me al een RET bus voorbij en die reed overigens wel gewoon naar ons Metrostation. Ik gromde even, maar ala. Bij thuiskomst gingen Juliëtte en Rose beladen met kunstwerk er net van door. Ik heb me snel maar even verkleed want ik droop van transpiratie, en het is nu eenmaal momenteel even geen hoog zomer qua temperatuur dan.

Ik ga zo even voor een uur of anderhalf plat als voorbereiding op het werk van vanmiddag. Ben benieuwd hoe de dag verder verloopt. Voor nu gegroet.

Leave a Reply

