Avondje ouderwetse onrust en afscheid

Gezellig_ouderwets Mijn collega en ik hadden gisterenavond een heel onrustige avonddienst. Er gebeurde van alees op en rond de afdeling en dat had de nodige impact. Door een onhandige afscheidsmanoevre van een van de patiënten kreeg deze bezoek van een ongewenste gast die verhaal kwam halen wegens die onhandigheid en dit had weer tot gevolg dat medepatiënten het nodig vonden om in te springen. Politie Mijn collega drukte net op tijd alarm, en helaas was ook de politie nodig om het conflict uiteindelijk te  beslechten. Onrust 2 Dit soort zaken zijn wij op onze afdeling eigenlijk niet gewend. Gelukkig hebben/ is eigenlijk het verkeerde woord. Door veel ervaring achter de rug in ons beider verleden hadden de werkers gisterenavond wel de cool om de rust te handhaven. Vlak na dit incident was de spanning nog duidelijk voelbaar en waren er extra sederende middelen en gesprekken nodig om het zo te houden. Kopstoot Helaas gebeurde er rond de afdeling nog meer. Er ging een inbraak alarm in het behandelgebouw af en daar kwam zowel de externe beveiligingsdienst als de politie op af. Er was echter een zeer onbeleefde beveiligingsmedewerker die zo door de tuin heen denderde waar onze patiënten aanwezig waren die ook nog eens zich weigerde te legitimeren en deze gedroeg Avond nabij Rotterdam zich zeer bijzonder onbehouwen. Aangezien je dit soort jasjes bij iedere dump of markt zo kunt kopen vond ik dat een van onze drukke patiënten volledig het recht had even te vragen wat er gebeurde, zeker door de voorafgaande gebeurtenissen van de avond. Daar kwam nog bij dat deze veiligheidsbeambte een vreemd luchtje om zich heen droeg.

Na afloop van het alarm heb ik deze medewerker die het uiterlijk had van een michelinmannetje en nog een kop boven me uitstak toch even gevraagd naar zijn doen en laten en hij erkende toen dat hij niet zo handig was geweest, maar maakte vervolgens wel dat hij weg kwam, voor ik hem kon vragen of hij even wilde blazen. Zodoende kunnen we hier geen klacht van maken. Trigion bewaking Wel heeft mijn collega van een andere afdeling hetzelfde luchtje geroken. Vreemd.

Alles bij elkaar was het een vreemde dienst. Gedurende die eerste onrust tijdens dat de politie veel te laat kwam(wel in grote getale overigens) opdagen en onze vreemde ruzie zoekende bezoeker alsnog verzocht het terrein te verlaten belde mijn baas, om te zeggen dat de nachtdienst had afgebeld. Of ik even het AWN(Avond Weekend Nachthoofd) in Delft wilde bellen om te vragen of die alsnog een flexer kon inschakelen. Helaas was hij vergeten dat het AWN is afgeschaft, en dat wij die dienst zelf inmiddels hebben(eigenlijk niet dus, dit is gewoon weer een extra dienst geworden die de onderbezette gesloten afdeling moet leveren. Al gauw bleek dat er geen flexer beschikbaar was en dat we het binnen ons eigen team moesten oplossen. Vervolgens ben ik dus collega's gaan bellen en vond gelukkig al snel een collega die dit voor een nacht kon doen. Gelukkig zou er dus toch aflossing komen om 23.00u. Dat was maar goed ook want mijn collega en ik waren gebroken. 

Afscheid-nemen Gelukkig ben ik vandaag vrij, maar die vrije dag is toch gedeeltelijk werkgericht ingedeeld omdat we vanavond lede afscheid nemen van de collega die me wegwijs heeft gemaakt op internet en in het web log gebeuren. Ze is nu al twee weken niet meer bij ons op de werkvloer en helaas missen we haar nu al. Ik heb wel de intentie om er desalniettemin een gezellige en fijne avond van te gaan maken. Wel merk ik binnensteams al dat door alle veranderingen qua werk, qua team, qua baas, er wel heel veel veranderingen zijn die de sfeer en de motivatie niet ten goede zijn gekomen. Afscheidskus Ik schreef er al eerder over. Ik ben alleen niet van plan in die sfeer te blijven hangen, want dan praat of werk ik me een depressie in. En een ding weet ik zeker, van thuis zitten wordt het er ook niet beter op.

Wel was het zoals jullie konden lezen gisteren goed samen werken. Ik heb dan ook ondanks de zorg over een tegen advies weg gegane patiënt als een blok geslapen vannacht.

Vanmorgen zijn Rose, Jesse en ik lekker uitgebreid gaan markten en hebben na afloop gedrieënlijk een nieuwe haring verorbert. Heerlijk zijn ze dit jaar. Echt de moeite waard. Met nog de lekkere nasmaak in de mond ga ik nu een uurtje slapen om klaar te zijn voor de rest van deze dag. Hierna is het weer drie dagen werken dus ik kan er vandaag maar beter echt van genieten. Gegroet. 

Leave a Reply

