22 ste Zondag 2011

Pinksteren Vanmorgen vroeg op. Even een korte ronde met Jesse, computer opgestart, een lieve brief van Lies, nicht van me. Gezamenlijke herinneringen kwamen boven. Daarna lekker gedoucht, een kop koffie met een banaan en naar buiten voor de grote ronde met Jesse. Lekker naar het Sterrebos geweest en genoten van Jesse's spring en renlust en het heerlijke weer. Zonnetje en niet te warm. Top. Thuisgekomen even een briefje aan nicht Lies terug geschreven, en voorbereidingen gaan treffen voor ons Zondagse ontbijt. Rose een roerei, met allerlei grove ingrediënten en ik een omelet met alles fijngesneden daardoorheen. We keken naar aflevering zeven van "Simon Schama's – De Geschiedenis van Groot Brittanië – Elizabeth 1 en Mary Stuart". Wauw wat een leven hadden die twee dames. Het is een leuke gewoonte om zo'n serie op de zondag te bekijken onder ons Brunch gebeuren.

Nu even een stukje voor weblog. Ik heb nog twee avonddiensten tegoed en dan heb ik gelukkig weer eens een avond met Rose. Die eet deze week dus zeven avonden alleen, en ik eet dus zes avonden van het instellingseten wat we de patiënten voorzetten, mits er voldoende is dat ik daarvan kan meeeten, wat ook lang niet altijd het geval is. Deze keer heb ik met het etentje het vrijdagavond lekkerbekje overgeslagen. Al sinds het ziekenhuis halverwege het jaar 1300 startte eten ze er op vrijdag zoals volgens oud Katolieke gewoonte vis op vrijdag. Wonderbaarlijk is dit Pinksterlogo1
nog steeds de gewoonte. Niets mee mis overigens. Geef mij maar vaker vis.

We luisteren weer eens naar Jon en Vangelis, muziek op een van de 9 DVD's waar al onze 1200 LP's random op staan. Het is net onze eigen top 2000 waar geen eind aan komt. Op die manier heb je altijd je eigen muziek aan en soms staat zo'n schijfje weken aan en elke keer iets nieuws. Wat ook leuk is dat al onze muziek, dus die van Rose, van mij, maar ook die van mijn ouders, en de nodige krijgertjes er randomli op is gezet en het enige lastige is dat je niet of nauwelijks kunt zoeken want er zat bij de genen die het erop heeft gezet ook geen enkele logica in en hij was soms met drie tot vijf platenspelers tegelijk bezig. Toch hebben we hier in ons nieuwe huis daardoor zonder al die oude troep toch nog al onze oude muziek bij elkaar.

22ste Zo ga ik zoals gewoonlijk weer eens van hak op tak qua onderwerp. Maar wat ever! Ik ga me zo weer even klaarmaken voor mijn werkmiddag/avond. Eerst anderhalf uur pitten om energie op te doen. Zin heb ik niet, maar ook dat maakt niet uit. We maken er ook daar gewoon weer wat van. Het is druk. Van de 18 patiënten zijn er 13 in huis en we werken alleen, dus dat is stevig aanpoten. Er zijn veel nieuwe patiënten dus die mogen nog niet op verlof, en sommigen staan nog maar heel kort droog, dus hebben nog knap last van bijwerkingen en lopen zodoende ook nog vrij gesedeerd rond wennende aan hun ontnuchterde nieuwe tijdperk. Pinksteren (1) Gevoelens, realiteit en werkelijkheid komen boven. Kortom voldoende te doen en te rapporteren. Dit soort diensten schieten voorbij. Voor ik het weet staan Jesse en Rose alweer voor de deur om me op te halen zo rond 23.00u.  

Ik wens jullie allemaal een schoone eerste Pinksterdag. Gegroet.

Leave a Reply

