1 avonddienst

Vanmorgen waren Rose en ik er alweer vroeg uit. We hadden een vroege afspraak bij onze huisarts, en moesten dus daarvoor Jesse nog uitlaten. Ww liepen na de douche en koffie al om 07.45u richting de stad. Rose had eten voor Jesse klaargezet, maar vergeten dit haar te geven, dus toen we om 10.50u terug kwamen stond het er nog. Ons hondemeisje had het niet op de grond gegooid of zoiets, nee, ze was er waarschijnlijk na verloop van de nodige tijd gewoon bij gaan liggen en was ontzettend blij dat we thuiskwamen. Geen gevloek of getier, nee, gewoon opspringen en likjes. Ongelooflijk.

We hadden besloten haar niet me te nemen, want zo'n Euro_ontbijtje_hema_(Large) afspraak bij de huisarts, soms moet ze dan wel een half uur en soms zelfs langer buiten bij de voordeur zitten en dat doet ze overigens zonder enig probleem of geblaf. Maar daarna wilden Rose en ik nu eindelijk wel eens een ontbijt gaan proberen bij de HEMA, voor x80 1,-. Als we nog zouden wonen waar we woonden zouden we daar toch vaak te vinden zijn, want het is niet te geloven dat ze deze aanbieding zolang handhaven. Het was er dan ook hartstikke druk. We zijn duidelijk niet de enigen en ondanks dat de regering de Multi Culturele samenleving sinds gisteren heeft afgeschaft is het er vol van alle mogelijke nationaliteiten. We hebben het ons even goed laten smaken. Als ik voor een boodschap bij de Passage ben mag Jesse ook daar niet naar binnen en ook daar wacht ze normaliter geduldig bij de ingang. Waar ze ook zit krijgt ze altijd volop aandacht. Ze verveelt zich zo tegelijkertijd niet en is altijd even blij wanneer we weer terug komen.

Toch vonden wij twee of drie keer achter elkaar alleen laten weer geen goede optie. Nu gaan we vanmiddag de lange wandeling met haar maken. Het is overigens weer een drukke dag. Volop bezoekjes buitenshuis, huisarts, chinese arts, de Bas, voor boodschappen, de apotheek, en ik moet gewoon werken vanmiddag. Gelukkig nu maar voor een dienst, al heb ik al wel gezien dat mijn middag/avond collega verplaatst is naar de ochtend dienst want er was geen flexer beschikbaar en er stond wel een opname op het programma en dat nog naast de patiëntenbespreking. Ik heb voor de rest geen idee van de huidige bezettingsgraad, maar vorige week met maar vier verlofgangers ging het ook goed, dus vandaag zal niet anders zijn. En dit WE ben ik zowaar lekker ook vrij.

Wel had ik de nodige agressiemeldingen. Waaronder een vrij heftige die ik pas vandaag uitgebreid kon spreken. De persoon in questie is behoorlijk geschrokken, en we hebben afgesproken voorlopig even contact te houden. De melder was erg blij serieus genomen te worden. Wat dat betreft blijft de agressie opvang ook een prettig en goed deel van mijn werk.

Het loopt nu al weer tegen twaalven dus ik ga zo plat. Ik heb nog geen nieuws over de medicatieproef waar ik gisteren avond mee begonnen heb. Ik heb goed geslapen, maar denk dat dit zonder deze capsule ook wel het geval zou zijn geweest, dus als er nieuws is zal ik er over schrijven. Voor nu gegroet. Waarschijnlijk tot morgen. 

Leave a Reply

