This Is Your Captain Speaking

Airplane_by_savagegarbageman
Deze uitspraak is van Ragna. Gisteren verwees ik jullie lezers op alle plaatsen, twitter, linkedin, facebook en hyves al naar het blog van Ragnaja, en nog steeds ben ik aan het lezen op dit zeer intrigerende blog geschreven door een jonge vrouw die vorig jaar getroffen werd door een hersen bloeding, en die daarna stukje voor stukje aan het vechten is om haar leven weer zoveel mogelijk op te pakken. Ik ben er terecht gekomen via Zorglive, een nieuwe site van IZZ. Ik zat al een tijdje te denken hoe te beginnen, maar zojuist had ik de titel 

"This Is Your Captain Speaking" ze schreef dit vorig jaar op 25 augustus in een revalidatieoord. Nog helemaal wennende aan het nieuwe leven waarin ze als het ware beland is. Het was geloof ik ook de titel van een lezing die ze later hield in Maastricht, maar dat lezen jullie daar zelf maar. Ik vind het een prachtige titel omdat ze zo een begin maakt met hernemen van de eigen regie. Dat is het begin om afstand te nemen van wat je achter laat en daar stapje voor stapje dingen voor terug te krijgen/nemen. This is your captain speaking This-is-your-captain-speaking-a380-engine-explosion-fire-poster Wat ik wel weet is dat ondanks dat wat ik heb totaal niet te vergelijken is met wat Ragna is overkomen, maar alles een nieuwe plek moeten geven en alles vanuit een ander perspectief gaan zien zijn wel gelijkenissen die typerend zijn. Ik heb teruglezende naar de plek waar hersenbloeding plaatsvond een enorme portie respect voor haar doorzettingsvermogen en haar vermogen in woorden om te zetten wat haar gevoelens zijn.

Haar blog begint hier http://ragnaja.wordpress.com/2010/07/19/2-maanden-geleden/  Ik heb het ademloos, wilde ik schrijven, maar dat is natuurlijk flauwe kul. Wel met heel veel aandacht, en me voorgenomen dit blog te blijven volgen. Het is inspirerend. En by the way: Heel veel sterkte en kracht Ragna.

Voor nu gegroet. This-is-your-captain-speaking-poster

One comment on “This Is Your Captain Speaking

  1. Ragna says:

    Wauw. Dank je wel!

Leave a Reply

