Soms word je er niet goed van

Loesje-het-kan-wel Vrijdag haalde Rose 's middags de medicatie op waar ik donderdag de recepten voor had ingeleverd. Vrijdagmorgen hadden we echter beiden ook een afspraak bij de huisarts. Ter evaluatie van alles wat gaande is en wat door anderen gebeurd zodat hij goed op de hoogte is. Ik had last van een vervelende bijwerking en kreeg vervolgens een ander middel voorgeschreven. Ik heb tegenwoordig medicatie in alle maten soorten en kleuren, maar daardoor ook ? blokkers en ? blokkers en die hebben ook weer werking op elkaar. Om te beginnen kreeg Rose afgelopen vrijdag niet alles mee, waardoor ik vanmorgen weer terug moest naar de apotheek, en natuurlijk ook weer wachten moest. Daardoor kon ik afgelopen vrijdag ook niet beginnen met de kuur die de dokter me voorgeschreven had. Nu kreeg ik er een goed bedoeld advies bij, omdat de alfa blokker een bloeddrukverlagende werking heeft met de ? blokker zou ik deze zittende op mijn bed voor het slapen gaan moeten nemen. Wanneer gaat dat lampje nu eens branden
Zit ik de bijsluiter net te lezen staat er nadrukkelijk dat ik deze direct na het ontbijt moet nemen. Tegenstrijdige adviezen dus. Zo gaat dat wel vaker. Rose en ik hebben dan ook regelmatig conflicten bij de apotheek. Zij hebben tegenwoordig allerlei wettelijke verplichtingen om aan te voldoen, en dat wil ik wel respecteren, maar inmiddels zijn wij beide wel heel erg vaste en regelmatige klanten. Ze kennen onze naam uit het hoofd, en toch blijven ze iedere keer dezelfde opmerkingen maken. Soms word je er echt helemaaql niet goed van. 

 

Leave a Reply

