Maffe sfeer

Supermaffe chemtrailsOp zo'n avond waarbij je als betrekkelijke buitenstaander binnenkomt bij allemaal eigengereide kunstenaars die allemaal met hun specifieke eigenschappen bij elkaar zijn hangt een aparte sfeer. Ik ben natuurlijk niet helemaal nieuw mee. Het is denk ik de vierde of vijfde maal dat ik foto's kom maken. Van uitgebreid voorstellen is het nooit gekomen. Maffe greenee Van sommige weet ik de naam, en eigenlijk alleen Nico K, de docent weet officieel wie ik ben. Hij geeft aan het leuk te vinden en iets van afkeuring is ook bij de anderen niet te bemerken.

Maffe missie Iedereen heeft op zo'n avond wat te drinken en te eten meegebracht en dat krijgt eerst ergens een plekje. Daarna is het wat rondhangen. Nico had een van zijn wat oudere werken neergezet, zodat we enigszins konden zien met wat voor technieken hij zelf werkt. Ook had hij bovenop een bureau een bak met voor hem inspirerende sjablonen, krantenknipsels en wat Maf etsen en zeefdrukken neergelegd, waar voorzichtig door heen gebladerd kon worden. Dit om inspitatie op te doen voor het werkstuk van de avond.

Vorig jaar had hij een stuk papier van een meter op zes lang op de grond van zijn toen nog lege atelier / lokaal neergelegd en dat is die avond tot een zeer kleurrijk geheel verworden. Nu is de achterkant van dit papier in de gang opgehangen en verworden tot een totaal ander kleurrijk werk. Langzaamaan kwam iedereen voor korte of langere Maffer tijd naar de gang en warempel ook deze avond kwam er toch een geinige en heel diverse samenwerking op gang. Waarbij op sommige momenten geplakt werd en er zelfs achtervolgingen plaatsvonden.

Er werd met handen, kwasten, rollers, plak, tape, tekst, verf, wasco en houtskool gewerkt. Rond half tien kwam ook Nico nog naar de gang en heb ik zelfs nog een kort filmpje geschoten van de commentaren en indrukken die hij uitdrukte. Door de meegebrachte hapjes en drankjes is de sfeer aan het einde van zo'n avond wel een stuk losser en warmer dan aan het begin. Sommige deelnemers Maffe schapen waren ook druk in de weer met hun diverse moderne mediatoestellen en maakten net als ik foto's. Rose is naast me ook druk in de weer met de foto's die ik gemaakt heb. Zo is het helemaal geinig om te kijken wat de dubbele impressie van ons beiden op zal leveren in de volgende rapportage, nu in tekst en dan in beeld.

 

Maffe Na afloop zijn Rose en ik de twee verdiepingen in het gebouw weer afgedaald en zijn richting de tram gelopen. Ook buiten heb ik nog enkele Sfeer_1 foto's genomen. We voelden allebei de wijn die we niet meer gewend zijn, maar het was een echte topavond geworden. Ik heb deze avond lang gestaan, gehangen, bewogen en meer van mijn spieren geeist dan ik normaal ben, maar vond het ook de donderdag op de werkvloer met lichte kater en al niet erg daardoor nog "na te genieten" van deze avond. http://hotrose.web-log.nl/family_hotrose/2010/07/de-laatste-avond.html Hier een linkje naar de avond in juni 2010.

Leave a Reply

