Onverbeterlijke Jesse

Gevallen vrouw Gisterenavond na het werk was ik iets eerder over gedragen en dan loop ik alvast Rose tegemoet die met Jesse dan onderweg is om me te halen. Ongeveer halverwege zie ik ver tegenover me een moeilijk lopende Rose met een zoals gewoonlijk stevig trekkende Jesse. wat bleek, op de hoek van de vorige straat zag Jesse een interressante poes en ging daar plotsklaps in volle vaart achteraan. De schok van de ruk aan de rien liet Rose hard op haar rechter knie, rechter elleboog en lip terechtkomen. De eigenaren van de poes hebben zich snel over Rose gebogen en Gevallen-vrouw hebben haar overeind geholpen zo vertelde ze nog narillend van de harde klap. Dit zullen we Jesse dus nooit kunnen afleren. Ze is inmiddels zes geworden, maar onverbeterlijk waar het op poezen, katers of watervogels gaat. Het is een ongelooflijk lieve hond, maar RRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrr.

Thuisgekomen heb ik gelijk een potje arnica gepakt en heb haar knie goed schoongemaakt. De broek heeft het op een bloedvlek na overleefd en zoals het er nu uit ziet valt ook de knie, en haar elleboog mee, maar het is een fel rot plekje. Vooral de schrik zat er weer even behoorlijk in.

Leave a Reply

