Dagje thuis

Lekkage Gisteren een hele maffe dienst. Alles verliep als normaal tot rond een uur of vijf ik een seintje kreeg dat er lekkage was in de huiskamer. Een van de patiënten stond direct al met een emmer klaar en had direct de oude handdoeken en vaatdoeken op de plek des onheils neergelegd en vervolgens stond hij met de emmer op een stoel onder de lekplek. Er kwam gestaag een stevige portie water naar beneden en belandde ook nog een vlak langs een stopcontact op de vloer. Direct de Lekkage 3 telefoon gepakt en de technische dienst gebeld. Onze vaste medewerker was tien minuten daarvoor op zijn fiets richting huis gegaan, dus die konden we er niet bij halen. Jan had dienst maar was nog in Delft op de hoofdvestiging en die kwam tijdens dat wij de warme maaltijd nuttigden aan, zo'n drie kwartier later.

Hij haalde het plafond er uit, en poogde te vinden waar het water vandaan kwam. Lekkage 2 Ik was eerder al boven bij het toiletblok daar direct boven om te kijken of er soms een toilet overstroomde of dat ik lekkage kon opsporen. Tevens had ik de twee slaapkamers daar al bezocht om te kijken of er een verstopping was of er iemand stond te douchen of onwel was. Niets van dat alles. Uiteindelijk vond hij een minimale lekkage in een bochtje. Alleen na het afsluiten van het water kwam er naar later bleek zo'n vier en een halve emmer warm en roestig bruin water naar beneden omdat de lekkage groter werd. Gevolg de huiskamer onder water.

Ik had al voor bakken en doeken gezorgd maar dat was duidelijk niet genoeg. Vervolgens de kar van de schoonmakers erbij gehaald en met dweilen begonnen. Al snel volledig buiten adem namen diverse patiënten ook de dweil stok in handen en hielpen me met het droog krijgen van de huiskamer. Ik had er de verdere avond wel een beetje last van en was blij dat mijn collega later op de avond met een zestal patiënten is gaan wandelen.

Ik hoop dat als ik morgen weer werken moet de boel weer gerepareerd is. Ventilator Wat een troep kan er in korte tijd ontstaan, maar wat kan je met veel handen ook snel de boel weer aan kant krijgen. Was leuk die samenwerking en saamhorigheid. De mensen op de andere afdeling hebben nauwelijks iets van de overlast gemerkt. Top.

Wat een fantastische afsluiting van de avond was was een telefoontje van een oud patiënt. Een man uit een beschermede woonvorm die steeds bleef terugvallen omdat hij niks zinvols te doen had, dan zijn ratjes verzorgen. Nu is hij een maand met ontslag, maar heeft werk gevonden, krijgt een kunstgebit, en daarmee een voorkomen waarmee hij weer in de spiegel durft te kijken en het bijbehorende zelfvertrouwen. Hij heeft op de fiets gezeten, en klonk trots. Ik moest alle collega's en de meeste patiënten de hartelijke groeten doen. Mensen die hem kennen en dit lezen, dat geld ook voor jullie. Ook een hartverwarmend dank je wel voor jullie aandringen en geduld zei hij!! Mijn dag kon niet meer stuk, ondanks de vermoeidheid.

Vandaag ben ik des te blijer met een dagje vrij. Inmiddels hebben we de verplichtingen voor vandaag achter de kiezen en kunnen we samen genieten. Alle ventilatoren in huis draaien op volle kracht en het is zodoende redelijk uit PTT Frankrijk te houden. Vanmorgen hebben we in de wind en het zonnetje lekker op het balkon ontbeten. Rose vertelde me dat my French Sister gisterenavond gebeld had en die vertelde het mooie nieuws dat de slofjes die we als cadeautje naar Perpignan gestuurd hadden naar mijn nicht Marieke die een tijdje geleden moeder was geworden van Joline, dat eindelijk dat pakketje was aangekomen. We hadden zelf eigenlijk al de moed opgegeven en het vertrouwen in de Franse PTT ook al opgegeven, maar nu is dat ondanks de reistijd van dik drie weken toch weer een beetje terug. La Poste

Nu ga ik helpen om een in de computer van Rose verdwenen document terug te vinden. Dat moet toch niet te moeilijk zijn.

Van mijn chemo heb ik vandaag tot nu toe weinig last. Waar ik wel een beetje zenuwachtig over ben is dat ik per vanavond de dosis Cymbalta moet verhogen volgens het opbouwschema van dr. Jansen van de pijnpoli van het SFG van 30 naar 60mg. Die dertig bevallen tot nu toe goed, en dat hoop ik nu ook van de verdubbeling. Ben heel benieuwd. Ik hou jullie lezers op de hoogte.

Leave a Reply

