Rustig wakker worden

Alles is rustig

Gisteren had ik een relaxte dienst in de middag en avond, al was het begin allesbehalve rustig. Tot mijn grote verdriet moesten we een van de patiënten ontslaan, en dat is altijd verdrietig. Wij konden deze patiënt niet bieden wat hij nodig had, en de patiënt kon zichzelf niet tot de orde roepen, en ja, dan houd het verhaal simpelweg op. Wel had ik er nog een tijdje last van. Want de hulpvraag was niet voorbij, maar we hebben het wel ernstig geprobeerd. Lastig, vooral ook omdat ik de persoon in questie nog erg mag ook. Het was daarna een hele ontspannen avond. Het leek even als van ouds. Er waren maar vijf patiënten, waarvan een gisteren opgenomen. Volgend WE zal het een stuk drukker zijn want komende week komen er Beschuit met aardbei een heleboel geplande ontslagen aan. En dan is het in je eentje werken niet bepaald ontspannen. Maar dat zien we dan wel.

Nu zit ik heel rustig wakker te worden, zelfs aan een paar beschuitjes met aardbei. Ik ben al met Jesse voor een klein rondje geweest en het pad in het gat van Monuta is eindelijk voor een deel verhard met schelpen. Het was een soort van rulle kattenbak, dus dit is wel een echte verbetering. Rose is na met me ontbeten te hebben alvast naar de Wereldwinkel, en daar ga ik zometeen na wat boodschappen ook nog even een kop koffie halen. Ik heb lekker geslapen, maar voel me nog niet echt uitgerust. Ik doe het de hele dag rustig aan. Vanmiddag bak ik pannenkoeken. Heb ik echt zin in en Rose ook dus dat wordt smullen. Ik drink even mijn thee op en ga dan naar buiten. Later misschien meer.

Rustig

De foto's van de laatste schoolavond van Rose vorderen ook gestaag. Misschien krijg ik die morgen al op deze site. Maar geen beloftes. Voor nu gegroet.

Leave a Reply

