1317

Tevreden 6

Ik ben vrij en blij. Lezers zullen zich wel weer afvragen wat deze titel te betekenen heeft. Nu eigenlijk helemaal niks bijzonders. Ik kan alleen geen goeie titel vinden. En wat zag ik dat het het dertienhonderten zeventiende stukje is wat Hot en Rose op det web-log schrijven. En in een ingeving heb ik dat tot titel verheven. Voldoende uitleg? Ik vind van wel.

Ik had vandaag na twee dagen werken heerlijk de tijd om uitgebreid naar het zwembad te gaan vanmorgen en vandaag weer eens met mijn oefenclub in plaats van alleen te oefenen. Nu zit ik te genieten van het napuffen, want we gingen er stevig tegen aan. Ik voel mijn spieren weer heftig, maar dat is normaal. Mijn fysiotherapeut is naar Zuid Frankrijk geweest met vrouw en kinders en heeft onder andere zijn eigen soort van tour de France gedaan, waar zoals gebruikelijk de nodige berg etappes bijhoren. Hij vertelde met grote trots en met van die doorbruinde wielerarmen zijn verhaal. Ik heb er overigens het grootste respect voor. Ik heb die etappes ook gedaan in het verleden, maar alleen met diverse auto's waarvan er enkelen ook steunden en kreunden voor ze boven kwamen. Toch ook leuk om op terug te kijken. Tevreden 5

Vandaag doen Rose en ik het verder lekker rustig aan. Ik heb maar een vrije dag dus doe ik geen karweien daarnaast. Wat wel leuk is dat Rose nu geen school meer heeft dus hebben we ook een avond samen. 

Wat ook wel leuk is is dat ik de laaste tijd een beetje relaxter zijn kan. Volgens Rose maak ik me minder druk om kleine dingen en is mijn humeur voor haar aangenamer. Ik kan dat beamen. Ik denk dat het ten dele komt door de inname van die capsules Cymbalta waarvan ik afgelopen donderdagavond ook nog eens verdubbeld ben volgens mijn opbouwschema. Ik merk van die verdubbeling weinig, maar mijn pijn is nog stees heel redelijk houdbaar terwijl ik nu al drie weken geen Paracetamol met codexefne zetpillen meer neem. Terwijl ik die jaren achtereen 3 tot 5 maal daags nam. Daar ben ik wel blij mee. Ik gebruik momenteel dus alleen maar 4 zaldiar per dag als pijnstilling. Voor sommigen zal dit klinken als veel, maar voor mij betekent dit dat ik in jaren niet deze voor mij lage hoeveelheid heb gebruikt en goed in staat ben te functioneren.

Het is gewoon vreemd om die torpedo's zoals ik ze ben gaan noemen niet meer te gebruiken. Mijn hele systeem inclusief alle bijbehorende gewoonten was daarnaar gaan staan en ik moet er Bewust aan denken om ze niet te nemen. Ook andere gewoonten worden er door bexefnvloed, en ook daar is het weer opnieuw aan wennen.

Kortom ik zit redelijk wel in mijn vel. Zolang ik nu maar op tijd rust, fatsoenlijk slaap en me rustig houd. Ook Rose is redelijk tevreden met de hudige stand van zaken. Verder waren er de nodige Rustig aan leuke zaken. Onze kleindochter die net 17 geworden is had maandagavond haar geslaagdenfeestje en bleek met prachtige cijfers geslaagd. Ik heb haar 's avonds laat na mijn werk nog even gebeld, en ze is van plan op korte termijn te komen logeren. Ik verheug me er al op. Verder wordt haar broer ook al weer tien deze week. Wauw, wat worden we oud.

Nu ben ik inmiddels uitgepuft en ga zo rusten als voorbereiding op de rest van deze rustige dag. Gegroet.

Leave a Reply

