Trots ben ik

Puur-genieten
Trots ben ik! Waarom dat dan, zo plotsklaps? Gewoon, omdat het leven momenteel weer meer is dan puur overleven. Zowel Rose als ik kunnen ondanks de bekende handicaps behoorlijk genieten van het moment. Dit moment.

Loesje, geniet nooit met mate Terugkijkende op de afgelopen 24 uur bijvoorbeeld. Ik heb hard en productief gewerkt gisterenavond. Bij thuiskomst heb ik onze laatste rode Ikea draai fauteuil, beneden aan de straat gezet. Toen ik vervolgens weer beneden kwam met Jesse om haar haar laatste rondje te geven, waren twee bewoners van een stukje verder al bezig die stoel weg te dragen voor zijn verdere leven. Wij hebben ons huis weer een beetje verder gekregen zoals we het willen. Niet te vol. We hadden afgelopen dinsdag twee kleine stoeltjes op de rommelmarkt gekocht. Een voor de badkamer en een voor in de huiskamer. Het is heerlijk om alles Geniethond de deur uit te doen wat je niet vaak gebruikt en zijn nut eigenlijk verloren heeft. Ook de oude badkamerstoel, een overblijfsel van de vorige eigenaresse is weg en ook weer aan een nieuw leven begonnen.

Na dat buiten zetten hebben we ons vermoeid terug getrokken op onze knusse Hemels_genieten slaapkamer en hebben de dag goed afgesloten. Vanmorgen zijn we een half uurtje langer tegen elkaar aan blijven draaien. Jesse haar ronde gegeven, ontbeten, wederom een uur naar het zwembad voor mijn oefeningen. Ik had deze week maar twee dagen vrij en die vielen beide op de dagen dat ik van de ziektekostenverzekeraar betaald en wel mag gaan oefenzwemmen. Top. Daarna wel moe maar ook zeer voldaan naar het Broersvest gelopen waar wij een kleine lunch met koffie verkeerd genuttigd hebben. Vervolgens leuk samen op de markt veel fruit en groentes ingeslagen, en stevig beladen huiswaarts gekeerd. Loesje genieten

Thuis even een scan gemaakt van het werkstuk waar Rose mee bezig is. Daarover later meer. Ik kreeg de scanner op afstand wel aan, terwijl Rose daar het geduld niet voor kon vinden. Vervolgens ben ik min of meer uitgeput naar bed gestrompeld en heb lekker dik anderhalf uur geslapen. Rond half vier gewekt door Geluk_en_genieten Rose en samen koffie gedronken. Een stuk en de finish van de tour gezien, die dit jaar doordat er weer eens wat meer Nederlandse inbreng is een stuk interressanter is dan de afgelopen jaren. Tijdens dat kijken op een soep getrakteerd door Rose, en daarna gaan roerbakken. Inmiddels weer een vol en voldaan gevoel. De afwas staat klaar om morgen na het ontbijt te gaan draaien. Wat een luxe.

Kortom, het is gewoon gebruik Geniet !! maken van het moment en genieten waar van te genieten valt. Ik weet niet of mijn huidige pillen er mee te maken hebben, maar dat lukt op het ogenblik ook goed. We spelen momenteel ook samen Mah jong, en samen zijn we daar toch een portie goed in, al is dat niet het relaxte wat we doen.

Leave a Reply

