Blij toch doorgezet te hebben

Doorzetten 
Foeh, daar zit ik dan weer. Toch op mijn werk. De zin moest uit mijn tenen komen, maar dat is niet onlogisch al je je zo belazerd voelt. Het slapen vanmiddag heeft me redelijk goed gedaan. De zin is ook nu nog ver te zoeken maar die is ook niet perse noodzakelijk om toch te gaan werken. Niet dat ik nu plotsklaps fris en fruitig aanwezig ben, maar ik zal de avond wel doorkomen. En zoals Annelies in haar reactie schreef, zo'n fout zal ik niet gauw meer maken.

Sterker nog het is weer een redelijk harde les. Toch merk ik dat altijd binnen de grenzen blijven soms tot sleur lijdt, en die sleur werkt ook niet altijd goed. Een kleine uitspatting of grensoverschreiding is som ook nodig voor de broodnodige afwisseling. Nu weet ik tenminste dat dit niet meer tot de mogelijkheden hoort, dus was het tegelijkertijd toch een leerzame les.

Even_doorzetten 
Ik had zojuist ook anderhalf uur lang, weliswaar met onderbrekingen een gesprek met een patient die ik tijdens zijn verblijf begeleiden mag, en we kwamen er op hoe moeilijk het is om je eigen gebruiksaanwijzing te leren kennen.

Wat dat betreft zijn dit soort diensten, waar je meer tijd hebt voor de zaken waar je door de weeks door de praktische zaken nauwelijks aan toe komt leuk en bevredigend. Zo zojuist ook zeker veertig minuten bijgepraat met iemand die nu weer thuis woont maar met wie het lichamelijk slecht gaat. Het was fijn om weer even bij te praten.

Je leert mensen, en zeker diegenen die vaak terugkomen vaak toch wel goed en diep kennen, en ondanks dat het een ongelijke relatie is die tussen hulpverlener en patient kan zo'n relatie vrij ver gaan. Gevoelens krijgen bij het stoppen met verslavende middelen vaak de vrije loop en vaak komen er erg diepe problemen gevoelens naar boven op alle mogelijke gebieden.

We zaten op het werk met zijn achten aan tafel. We hadden vandaag soep vooraf. Helaas niet de op het menu staande kerriesoep, maar een goeie bouillon met groente. Daarna runderragout met aardappelen en bloemkool. En ter afsluiting peer. Gans niet slecht.

Intussen heb ik alweer een bakje thee op en zit wat voorwerk te doen. Had zojuist ook een langdurig telefoontje van iemand die maar blijft terug vallen, en die alles beter weet. Zo iemand die eigenlijk onverbeterlijk is maar tegelijkertijd onhelpbaar. Mijn collega heeft iemand bijgestaan op de ouderenafdeling en heeft nu zijn tussendienst er op zitten. Kortom de rest van de avond sta ik alleen. Dat is goed te doen en dan slaap ik vanavond weer lekker.

Ik verheug me nu al op twee dagen vrij. De aanstaande maandag en dinsdag. 

Vandaag is onze kleinzoon, Owen jarig. We hebben hem zowel geschreven, al gemaild, en ik had net even Rose aan de lijn, die heeft hem ook gesproken. Hij gaat binnenkort op kamp met de scouting, en verheugd zich daarop. Leuk.

Ik ga dit stukje afronden. Heb nog meer te doen. De groeten allemaal en een fijne avond toegewenst.

One comment on “Blij toch doorgezet te hebben

  1. Rose says:

    Owen was al onderweg naar kamp. Ik sprak hem wel maar de lijn was slecht. Zo te horen werd hij door de hele familie begeleid.
    Rose

Leave a Reply

