twee razende roelanden

Vandaag was het weer eens tijd om in huis en op het balkon tekeer te gaan als twee razende roelanden. Waar dat nu eigenlijk vandaan komt weet ik niet eens, maar het was wel nodig. De stofzuiger was nodig en bijvoorbeeld alle viooltjes waren na dik drie maanden volledig uitgebloeid dus was het tijd om eens flink tekeer te gaan.(wild en onbehouwen tekeer gaan) Dat klopt niet helemaal, maar we hebben wel even stevig huisgehouden. Alles is weer toonbaar en ik heb tijdens het grote ommetje met Jesse naast boodschappen alweer wat fris groen voor op het balkon bijgehaald ook. Een zogenaamde Portlaca: 

Portulaca Oleraceae Cultivars
Zo mooi vol is ie nog niet hoor, maar zo wordt ie als het goed is. Overdag gaan de bloemetjes open en 's avonds gaan ze dicht. Leuk. Het geeft altijd wel een heerlijk tevreden gevoel als het huis weer fris is en de verplichtingen erop zitten. Ik heb tevens ons plissehor Plisse_deur_horren min of meer gerepareerd. Dat zit tussen onze huiskamer en ons balkon in en nu kan de deur tenminste weer open zonder allerlei beesten binnen te krijgen. Nu ga ik als ik wakker ben nog even verlichting maken voor Boedha 's avonds. Dat zal een mooi gezicht zijn. Nu ga ik even pitten. Gegroet.

Leave a Reply

