herinnering

49 Storm en onweer op komst Ik herinner me zo'n dag als deze, dat het in voormalig Yougoslavië was (nu Slovenië geloof ik). Ik geloof dat het dorpje Bohinje heette. Het is erg lang geleden(1968). Ons gezin met mij als jonkie erbij was afgereisd naar Yougoslavië. Een einde rijden. Ik geloof ergens in Beieren overnacht in een Chaletachtig hotel met dikke witte dekbedden en rare ronde kussens. De auto, ik geloof een oude grijze opel record helemaal afgeladen met een oude grote bungalow tent met oneindig veel stokken en twee tentjes er bij voor mijn beide broers en mijn zus. Ik geloof dat ik nog sliep in het tweede compartiment van de grote tent. Het regende en stormde dat het een lieve lust was. 50 Storm en onweer op komst We moesten greppeltjes graven langs de tenten om het vele water af te voeren en de auto was vastgebonden aan de luifel van de tent. Scheerlijnen aan bomen en wij gedurende lange tijd op onze buik spelletjes spelende in de tent. Het gaf een raar gevoel. De regen striemde op het dak, en ging maar door en door. Het was lange tijd gezellig. Maar op een gegeven moment, ik denk dat het al de tweede dag zo doorging na stevig onweer en storm werd het wel vervelend. Toch hebben we daar enorm veel plezier gehad. Ik was 8 jaar oud en ik geloof dat het de laatste vakantie was dat mijn oudste broer er bij was. Die was 10 jaar ouder en ging de jaren daarna zelfstandig op vakantie. Ik kan me nog vrij veel herinneren. De Gothard tunnel, 57 Zwemmen bij de camping het slapen in Beieren. Het varen met mijn eerste bootje. Het zwemmen in een volkomen doorzichtig meer. Lantaarnpalen die met een knopje aan en uit werden gedaan op iemand die daarvoor langs kwam op een fiets en zo meer. 31 Stoeltjeslift 46 vóór de Gotharttunnel 04 Mijn zus en ik voor een prachtige inmiddels al lang gesloopte mercedes 47 slapen in Beieren 25 Hot in zijn 1ste boot

One comment on “herinnering

  1. Nils says:

    Nou ben ik zelf niet zo’n vakantieganger… maar ik kan me herinneren dat mijn grootouders in de jaren zestig ook wel naar Joegoslavië op vakantie gingen. Mijn groot-ouders waren behoorlijk ‘rood’. Hoorde dat bij vakanties in het Oostblok in die tijd? Of stond dat helemaal los van elkaar?

    Mooi is (voormalig) Joegoslavië zeker. Ik heb jaren geleden een website gemaakt voor iemand, die wandelt door het voormalige Joegoslavië:
    http://rugzaktochten.nl/
    Bij het maken van die website heb ik alle foto’s natuurlijk zien langskomen. Een erg mooi land.

Leave a Reply

