Ouderwets dagje tour kijken.

Een aanval in de tour. Ik heb anderhalf uur geslapen en werd toen door Rose gewekt. Die had de radio op Hilversum twee gezet, omdat ze zich gedurende de Tour ergert aan al dat tour commentaar, maar op zo'n dagje vrij, en de Tour in de Pyreneën ja, dan gaat toch de TV aan. Ik vind het ook leuk dat er twee nederlandse ploegen meedoen. Wat minder is is dat een kopman over de kop ging en een ander daar de Franse TV heftig van de weg gereden werd, maar ik kan het toch niet laten te kijken. Tour-de-france

Ik doe momenteel nergens meer mee met een voorspelling of iets dergelijks. Bij de BAVO was dat destijds een hele spannende aangelegenheid waar door heel veel collega's aan mee werd gedaan. Nu zit ik op een kleine locatie en het merendeel van de collega's daar zijn wegbezuinigd. We zijn zo ongeveer met 8 collega's maximum tegelijk en ik geloof niet dat daar trouwe tourfanaten tussen zitten. Ik heb ook niet de energie om zoiets op te zetten. Zelfs op je vrije dagen had je daardoor contact met het werk want je moest jouw uitslag van die dag doorbellen. Ja leuk was dat. Ik heb nog wel eens een dagoverwinning geboekt.

Nu is het een eenzame bezigheid, zo samen met dat eindeloze gepraat door de commentaristen op de TV. Knap zoals ze dat doen. Wat een vak.

Rose laat even Jesse uit. Het is weer even gaan regenen. Rose zit wederom in een heel spannend boek van Tad Williams. Ze verslint momenteel het ene na het andere. Het gaat nu om een 4 tal boeken. Schaduwspel. Nu het tweede boek Schaduwwereld. Ze is sinds kort weer lid van de Bieb en leest weer als vanouds veel. Leuk om te zien.

Vanavond krijgen we een eter. Het is de oude dokter van de afdeling, die sinds kort naar de concurrent over is. Ben benieuwd hoe het hem vergaat. Hij belde nog met de vraag hoe laat we ook al weer hadden afgesproken. Leuk ik verheug me erop. We hebben een lekker maal voorbereid.

Daar in de Tour, moeten ze vandaag nog 63.2km. Wat een steil parcour. Ik moet er zelf niet aan denken.

Pot verdorie, leg je even de computer weg voor een banaantje tussendoor en daar gaat Laurenden Dam door de lucht. Oh, wat een lelijke koprol, kapotte neus, kapotte ellebogen. Verdorie, hij deed het zo goed. Na interactie van de tourdokter zit hij alweer op de fiets. Lauren_ten_dam  

Het is een respectabele sport, maar wat een gekken zijn het tegelijkertijd. Rose en Jesse zijn ook weer binnen, allebei behoorlijk nat. Rose gaat ook een stukje schrijven. Ik denk dat ik me maar eens op kijken ga concentreren en ga stoppen. Gegroet.

One comment on “Ouderwets dagje tour kijken.

  1. Rose says:

    Sport, het zou verboden moeten worden!
    Rose

Leave a Reply

