Tour de France Bah !!

Bah humbug

Wat heb ik hier een hekel aan! Sport! Maakt niet uit welke sport het is, zodra het gaat overheersen dan nemen mijn ergernissen toe. Hot houdt hiervan en zit nu met zijn pc op schoot achter de bak te genieten van de tour. Het geluid alleen al. dat gezwam over die idioten die nu in het zweet zitten te werken om als eerste ergens aan te belanden, daar waar de leiders zeggen de Sport 1 finish is.. Dit geldt ook voor voetbal EK of WK maakt niet uit, De idioten die met z'n allen achter een stomme bal Sport 5 rennen om het tussen twee palen te laten belanden De Olympische spelen hoort ook in deze categorie. Wat ben ik dan blij als het aan de andere kant van de aardbol is want dan slaap ik. De tirannie van de sport. Ik kan er dan niet aan ontsnappen en ben dan zelfs blij dat Hot aan het werk is. Sport 3 Dan zet ik fijne muziek aan en ga dan gamen, lezen, tekenen wat dan ook. Het zijn ook slachtoffers want ze moeten de energie uit de tenen halen, altijd maar sneller, hoger gaan dan de voorgangers en er mag dan geen foutje te zien zijn. Dan vinden ze het gek dat de sporters dope gebruiken, dat is zgn. sportief. Ik vind de openingen soms mooi maar het mooist van alles is toch wel de slotceremonie, wat is dat dan prachtig.

 

3 comments on “Tour de France Bah !!

  1. juliette says:

    Helemaal mee eens ! Wens je veel sterkte met de tour. Wanneer begint het voetballen weer ? ;o)

  2. Nils says:

    Ik wás het ooit helemaal met je eens. Sport! Voor de dommen! Prestatiegerichte onzin! Competitie, die vraagt om vervalsing….

    Op de middelbare school was sport een vák, waar je cijfers voor kreeg! En ik was er niet goed in. Mijn meest glorieuze moment, was bij een potje voetbal, buiten op het grasveld van Schravenlant, waar ik tegelijkerijd met de sportieve, sterke, brede zoon van de conrector naar een bal kopte. En deze sportieve, sterke, brede zoon afgevoerd moest worden met een Zeer Hoofd…
    Competitie Bah!

    Tot ik mijzelf terugvond voor de TV, in 1986. Mijn relatie was naar de knoppen. En mijn vrienden waren met vakantie. TV kijken dan maar.

    WK, dus alle kanalen voetbalwedstrijden of herhalingen van voetbalwedstrijden..

    Door dat kleine mollige mannetje, dat zich als een balletdanser langs drie, vier VIJF ZES!!! tegenstanders wist te wurmen, om dan ook nog te scoren (Maradona) ben ik naar voetbal gaan kijken. Gráág naar voetbal gaan kijken.

    Net op tijd voor het Oranjesucces in ’88, waar ik ’74 en ’78 aan mij voorbij had laten gaan.

    De tour.. Ja hoor eens, fietsen, dat kan ik ook!

    Ik heb één ‘Maradona-moment’ gehad in de Tour de France: Jan Ulrich, die halverwege de jaren ’90 als ‘knecht’ van Bjarne Riis tegen alle regels van de zwaartekracht in versnelde, steil bergopwaarts, daar waar andere renners stilvielen. Maar het bleef ook bij dat moment. Ik ben geen tourliefhebber. Een liefhebber van tennis, hockey, zwemmen en schaatsen ben ik ook al niet…

    Voetbal. De meest belangrijke bijzaak. Er is net een wereldkampioenschap voetbal beslist: Japan heeft gewonnen van het team van de US of A. In het vrouwenvoetbal.

    Graag zie ik een Europese regelgeving, die alle clubs verplicht om zowel mannen als vrouwen op te stellen in hun eerste elftal. Dat lijkt mij zéér haalbaar. En ook zéér goed voor de emancipatie. Dan is dat gezeur over vrouwen, die buitenspel niet begrijpen ook eens afgelopen..

    Dan zou sport tóch nog ergens goed voor zijn!

  3. Annelies says:

    Leuk stukje Nils!

    Overigens: ik kijk graag naar sport zodra er een Nederlander of Nederlands team meedoet en ook als ik de regels niet ken kijk ik.
    Chauvinisme ten top maar ja, ‘t is nu eenmaal niet anders….

    groet,
    Annelies

Leave a Reply

