Erg moe na een zware dag

MOE 2 Waar het precies aan ligt ik weet het niet. Wel was het vanaf het moment van binnenkomst tot het moment van vertrek een continue dienst zonder onderbrekingen. Eerst de zorg voor een patiënt die met spoed richting de IC van het SFG moest en vervolgens gesprekken, emoties, Behandelplannen voorbereiden gesprekken, emoties, de warme maaltijd, een stevige portie frustraties, en dan heeft mijn collega ook nog eens tien patiënten voor anderhalf uur meegnomen voor een fikse wandeling. En dat was maar 1 dag. Ik was in tegenstelling tot normaliter aan het einde van de dienst ook niet klaar. Dat geeft een onaf gevoel en kortom er ligt nog het nodige te wachten als ik vandaag arriveer.

Vandaag is het ook spelletjesavond, dus dan heb je veel minder tijd voor de administratieve zaken. Zo heeft mijn baas het voorstel gedaan om de tweede Persoonlijk Begeleider maar af te schaffen. Dat is echt een non idee. MOE3 Daar wordt het niet bepaald rustiger door, want de vier of vijf collega's die nu de taak van het begeleiden van de aanwezigen op zich nemen blijven diezelfde vier of vijf, en dat is dus alleen maar een oplossing voor het oog. In de tijd dat hij nog op de afdeling werkte deed hij het ook niet of nauwelijks dus heeft er geen idee van wat er allemaal bij voor om de hoek komt kijken. Jammer zo snel afdelingservaring niet meer spreekt en je alles alleen nog vanuit het perspectief van baas beziet.

Vannacht heerlijk geslapen. Iets langer dan normaal. Toen kwam ik er onder de douche achter dat ik naar de fysiotherapeut moest, maar dat er geen kans meer was om dat te halen. Even afgebeld. Fysio Vervolgens ontbeten en naar de markt op de Blaak. Nu weer thuis. We zijn de weg aan het uitzoeken hoe in Venray te komen, en wat de gemakkelijkste en snelste weg is. We willen rond een uur of 15.00u vertrekken. Ik denk dat we over Breda en Deurne moeten. Rose zoekt het nu op 9292 op. Fyra Ik verheug mer er op, en het is tegelijkertijd spannend, want het is al een hele tijd geleden dat we nacht buitenshuis geslapen hebben. We gaan op avontuur, zo voelt het. Leuk.

Verslag zal volgen. Voor nu drink ik mijn thee op en ga pitten. Vanmiddag om 14.30 beginnen. Voor nu gegroet.


 

Leave a Reply

