Werk

Gekkigheid 2 
Zo, weer begonnen deze middag. Er zijn zeven patiënten, waarvan drie hele nieuwe, en een die wegens een zware ontsteking extra aandacht nodig heeft. De sfeer is goed. Ik voel me bepaald niet optimaal. Er zit te veel vocht in de lucht. Toch ben ik goed in staat het in mijn eentje goed draaiende te houden. Zin had ik niet, maar ja, als je daar op moet wachten, dan schiet het ook niet op. Wel was het even heel erg slikken vanmiddag. Ik kreeg een telefoontje dat een neef van me, vlakbij me wonende en waar ik een soort zwaai relatie mee onderhield onverwachts gestorven is tijdens zijn vakantie in Spanje op 58 jarige leeftijd. Tjonge, wat komt zoiets dichtbij. Dit is mijn eigen generatie. Ook zijn zus, die me in kennis stelde was heel erg geschrokken en geschokt. Het is al de vierde uit een gezin van zes die er nu niet meer is. Kortom ik heb van de week een crematie waar ik naar toe wil. Het houd me al bezig sinds het telefoontje. Net als het giga drama wat een Noor teweeg heeft gebracht in en buiten de jeugd van Noorwegen. Wat een volslagen idioot. Weer een die door geslagen is in deze ingewikkelde Westerse samenleving, dit keer echter van Christelijke huize. Wie het ook doet en met welke motieven ook, wat een ellende. Dan ben ik blij dat ik werk heb, waarbij ik mijn ervaring, mijn oren, en mijn sterke kanten gebruiken kan en daarbij behulpzaam kan zijn bij de knokpartij die mijn patiënten aan het volvoeren zijn met zichzelf, en hun eenzaamheid. Op die manier kan ik waardevol bezig zijn en dat is goed voor mijn zelfvertrouwen, en mijn verdraagzaamheid. Ik kan met onvolkomenheden en handicaps toch zinvol bezig zijn en dat houd me van de straat en af van allerlei ongein die in je op kan komen als je gefrustreerd raakt door wat dan ook.

Gekkigheid 

Leave a Reply

