Belazerd en bedrogen door P&O Ferries

In ons Huis aan Huisblad "het laatste Stadsblad van juni" stond een tijd geleden een leuke aanbieding, genaamd

WERELDAANBIEDING.

Nog dezelfde dag gebeld. Een vriendelijke medewerker van P&O vertelde ons zelfstandig dat de cruise terminal in Rosenburg niet met het openbaar vervoer bereikbaar was en dat ze bezig waren om te kijken of er voldoende vraag was om een bus te laten rijden vanuit Rotterdam om op die manier toch deel te kunnen nemen aan die Cruise waarmee je een dagtocht dwars door Rotterdam te maken tijdens de Wereldhavendagen op 3 of 4 september 2011. We waren buitengewoon enthousiast voor deze dagtocht en er werd aan ons gevraagd na 10 dagen terug te bellen. POflaglogo1

Zo gezegd zo gedaan. Tien dagen later kreeg ik een Belgisch klinkende dame aan de lijn die daar niets van wist, maar ze ging even informeren en kwam 5 minuten later terug met de vraag of we eind van de Europoort week wilden terugbellen. Wederom zo gezegd zo gedaan. Een nieuwe medewerker bevestigde ons verhaal en vertelde dat er inderdaad veel mensen waren die dit wilden en dat ze nog steeds bezig waren een bus te organiseren. Alleen was het nog niet zover. Of ik precies een week later wilde terugbellen. Wederom gedaan. Ik begon langzamerhand ernstig te twijfelen of er wel een kans was en vroeg aan de medewerker of ze in ieder geval onze naam, adres en telefoonnummer wilde opschrijven. Dit deed de medewerkster. Ik vertelde nog nadrukkelijk voor de zoveelste keer dat ik beslist niet naast de aanbieding wilde vallen en dat ik dacht dat er wel veel aanmelders waren. Dit bevestigde zij.

Gisteren, ondertussen de 26ste, belde Rose, omdat ik druk was met werkzaamheden. De medewerker die zij aan de lijn kreeg zei dat ze nooit overwogen hebben om een bus te laten rijden omdat dit financieel niet haalbaar is. Ik had overigens tijdens mijn contacten al duidelijk gemaakt dat ik gaarne bereid was om extra kosten hiervoor bij te betalen.

De medewerkster zei nogmaals dat er nooit sprake van was geweest om een bus te huren en maakte wel excuses.

Kortom We zijn gewoon belazerd, aan het lijntje gehouden, hebben vijf keer langdurig aan de telefoon gehangen, en zijn kennelijk ook bewust om de tuin geleid en belazerd. Ik vind dit eigenlijk gewoon oplichting.

Nu zit die fantastische cruis met een schip met twaalf dekken vol en wij zitten ernaast. Een fikse rotstreek van P&O, bepaald geen reclame. Ik baal ervan, want had me erop verheugd. Rose had de aanbieding uitgeknipt en ik heb er een hoop achteraf nodeloze energie ingestopt. Waardeloos.

De aanbieding van dit jaar:  Download NS_NS-1-53_110629_1

Dit was de aanbieding van 2010 waar ook busvervoer wordt aangeboden.  http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/WL1/20100825/WL2_WHVD-1-02_100825_1.pdf

2 comments on “Belazerd en bedrogen door P&O Ferries

  1. Annelies says:

    Wat vervelend voor jullie zeg; maar had je niet gewoon alvast kaarten voor de boottocht kunnen kopen en dan later bekijken hoe jullie daar zouden komen?
    Als zij niet voor een bus zorgen kun je toch altijd nog met een taxi of als dat te kostbaar wordt wil een kennis jullie misschien wel brengen?
    Overigens vind ik de toegangsbewijzen voor de cruise nog duur, helemaal als er nog lunchkosten bij komen….
    Al met al dus een domper voor jullie maar …. (mijn motto) : het kan altijd erger!

  2. Hot says:

    Hoi Annelies,
    Kopen kon wel, maar geld terug kan niet. Dat hebben we gelijk begrepen. Op het laatst iets organiseren is niks voor ons. Ik moet alles gestructureerd doen en zoveel mogelijk in eigen hand hebben, voor mijn gevoel. Anders wordt ik te gespannen en mislukt zo’n uitje sowieso.
    Ik had ook niet echt gerekend op hun organisatie hoor, maar wil wel even laten weten dat het stijlloos is om te zeggen dat je ergens mee bezig bent en het vervolgens niet te doen.
    Groet
    Hot

Leave a Reply

