Verschil

Verschil 3

Gisterenmiddag werkte ik samen met een van mijn jongste collega's. Hij heeft net als ik lang op gesloten opname gewerkt en ook hij is een van de meest favoriete collega's waar het gesprekken betreft. Zo heb je collega's die hartstikke goed zijn maar vrijwel nooit gesprekken hebben en dan hebben de mensen die dat wel vaak doen het extra druk als zij werken. Op sommige avonden spreek ik 13 van de achttien aanwezigen. Zo was gisterenavond ook zo'n avond. Van het begin tot het eind waren er mensen die van alles wilden bespreken en regelen. Maken-van-een-verschil Daar kwam nog een onverwachts ontslag tegen advies bij van een erg ontevreden maar vooral dorstige patiënt, en ook de telefoon rinkelde vrijwel constant. Een van onze vaste klanten was in heftige nood, en wij besloten dat we er alles aan moesten doen om haar zo snel mogelijk op onze afdeling te krijgen. Verschil Dat laatste lukte overigens niet. Mw. verkeerde echt in crisis, en daar zijn onze regels en protocollen niet voor berekend. Wel hebben we alles in gereedheid gebracht om haar vandaag alsnog binnen te krijgen. Ik ben nu dan ook wel nieuwsgierig of dat gelukt is, maar bedwing me toch om daar niet voor te gaan bellen of informeren. Dan zou ik vandaag nog niet echt vrij zijn. Ik zal moeten wachten tot morgenmiddag en dat lukt me gelukkig steeds beter.

Er was meer loos gisterenavond. De partner van een opgenomene werd ziek en had hulp nodig, en via de telefoon en op de afdeling stapelden de vragen zich op. De normale zaken bleven liggen en om 22.00u waren we nog lang niet klaar terwijl mijn collega vanmorgen weer een vroege dienst had. Wel kan ik tot mijn tevredenheid vaststellen dat onze inzet dan ook wel gezien wordt en op prijs gesteld wordt. Wel piepten/zoemden mijn oren gisterenavond laat nog lang na. De zin in een borreltje of iets dergelijks was groot, maar is met mijn huidige medicatie geen optie meer.

Daardoor was ik natuurlijk wel weer redelijk snel helder vanmorgen. Verschil 2 We hebben gisterenavond ook nog vrij lang nagepraat. Rose blijkt dan een heerlijke luisteraar en weet me snel toch weer een thuisgevoel te geven. Maar ik merkte wel dat het een tikkie te was gisteren. Daar doe je niks aan. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden waar we ons opmerkelijk goed uit hebben weten te redden. Zelfs een wandeling is er ondanks alle drukte nog van gekomen ook en zelfs de Behandelplanbespreking is voorbereid met de meesten die as. vrijdag aan de beurt zijn. 

Voor de meldingen van agressie hoef ik vandaag niet in actie te komen. Diegene die ik hebben moet werken zondagavond pas en dan zal ik ze bellen. Kortom de rest van de dag heerlijk vrij. Top.

Leave a Reply

