Haasje repje

Haasje Repje
Wauw, wat een tempo vanmorgen. Het bed was lekker, en een keertje draaien werd minstens drie keer, en ons hele programma liep bijna in de soep. Alles is wel gedaan, maar daar kwam een fikse tred aan te pas. Rose moet i.p.v. morgenochtend vanmiddag werken in de Wereldwinkel, want morgen en overmorgen hebben we voor onszelf gereserveerd. Zondag sowieso, omdat dit de herdenkingsdag is van Erwin. Negenentwintig jaar Herdenken geleden was het de noodlottige dag dat hij het leven liet, en sindsdien willen we deze dag altijd gezamenlijk doorbrengen. een goede en fijne gewoonte. En voor morgen hebben we nog geen vast programma, maar kunnen we kiezen. Is het mooi fotoweer dan gaan we voor het eerst in jaren weer eens naar het Tropisch Carnaval in Rotterdam, en blijft het zo donker en dreigend als nu, dan hebben we plan twee. Rose wil ook heel graag haar computer legen en opnieuw inrichten, met alleen de noodzakelijkheden. Hij functioneert niet zoals Computer herinrichten ze wil, en bijvoorbeeld stukjes schrijven met foto's erbij kan alleen op mijn computer. Ik weet overigens niet wat ze precies gedaan heeft maar ik krijg het soms wel en soms niet voor elkaar, en in dat soort zaken is Rose niet een der geduldigste.

Op andere terreinen, mijzelf betreffende bijvoorbeeld is ze soms het toonbeeld van geduld. Ze houd het inmiddels al bijna dertig jaar met me uit, en omgekeerd natuurlijk. Een kunst apart. Verder hadden we gisteren, gisterenavond, vannacht en vanmorgen een heerlijke tijd met elkaar. We hebben buitengewoon lekker gegeten, sterker nog gesmuld, een waanzinnig toetje verorberd, Smullen2 waar je het (je) maar beter af kan halen. Hebben lekker naar een dubbele aflevering van House gekeken, en ik kon me weer van ouds ergeren aan hem, maar we hadden wel lol. Vervolgens hebben we ook de markt weer met een bezoek vereerd. Jesse kreeg een lekker stuk zalm, en wij kunnen ook vooruit tot minstens dinsdag. dan kunnen we weliswaar niet samen naar de markt op de Blaak, want dan moeten we naar een definitief afscheid voor ik aan het werk moet en mogelijk gaat Rose dan alleen in de middag. Dat afscheid is gelukkig op een moment dat ik geen vrij hoef te vragen, want iets regelen met een dusdanig lage bezetting zoals bij ons nu in de vakantieperiode is nog lastiger als normaal. Het is ook op een plek dat we niets hoeven te regelen met anderen, want het is op loopafstand hiervandaan. Wel praktisch.

Nieuwsgierig naar reactie Verder hadden we gisteren al een reactie van P&O Ferries, ze hebben het stukje/de klacht gezien en beraden zich op korte termijn op een passende reactie. Ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte. Verder ben ik nog niet echt uitgerust van de eerdere werkdagen deze week, maar meestal is het op vrijdag goed te doen, en ik voel/ben nog steeds redelijk stabiel dus niet ontevreden. De meesten zullen op verlof zijn, en ik heb het Weekend in het vooruitzicht, en dat helpt vast. Voor nu de groeten, ik ga nu even rusten. 

Leave a Reply

