31 Juli

 
Arc of a diver (ministerie)
Ik las het stukje waar Hot mee aan het worstelen is en eerlijk, hij is er nog nooit zo open en uitgebreid over geweest. Zo merk ik dat je over een gezamelijke gebeurtenis er toch anders er tegenaan kan kijken. Zo gestrucktureerd zit dit niet in mijn hoofd. Ik zie alleen flitsen van beelden, voel soms nog het gebons van mijn hart. Terwijl Erwin werd gereanimeerd hield ik zijn voetje in mijn hand en ik geloof dat ik ook Merlijn vast hield. Zo was het voetje ijs en ijskoud, dat werd langzamerhand warmer en toen rende een man naar ons toe, bekeek alles en stopte de reanimatie waardoor het voetje weer ijskoud werd. Dat gevoel heb ik lang met me meegedragen. Daarna gingen we verder in de waan van zo'n gebeurtenis. Dit alles gebeurde in het weekend en de volgende dag waarop er weer kranten werden geschreven en gedrukt lazen we dat de redacteur het een wijze les vond om de gebeurtenis met naam en toenaam in de krant te vermelden, ik denk ook om anderen te waarschuwen. Dus kreeg ik mensen aan de lijn en de deur die het via de krant hadden vernomen. Dit alles gebeurde in de vakantietijd en vele vrienden en kennissen waren op vakantie. Ik heb toch de krant verteld dat ik het absoluut niet kon waarderen dat de naam was vermeld en dat het niet zo kies was dit te doen. Het is dan raar, je bent er wel en je bent er niet. Zo merkte ik dat je toch anders wordt benadert als moeder en dat ook daar een zekere etikette aan vast zit. Collage plak, schilder en fotowerk 2 Men stoorde zich aan het feit dat ik af en toe kon lachen. Ik denk dat ze er vanuit gaan dat hun reacties en emoties de maatstaf zijn en gaven me daardoor niet de kans mezelf te zijn. Het is nu eenmaal een feit dat ik zelden huil. Dat is me afgeleerd, maar ik had en heb er geen zin in om het hoe en waarom aan iedereen te vertellen. Dat is iets voor intimici. Ik had het gevoel dat ik op een pilaar werd gezet van het hoogste lijden en vanuit die hoogte de wereld bekeek en dat ik dus het toppunt van alle lijden verpersoonlijkte. De eenzaamheid waarnaar je dan word geduwd en wordt verplicht zien ze niet. Moet je nagaan, Hot en ik kenden elkaar toen nog net 8 maanden en het is waar, dat wat de relatie niet verbreekt maakt die alleen maar sterker. Dit gebeurde bij ons ook. Maar beiden zijn we het er nog steeds overeens; De prijs was te hoog.

2 comments on “31 Juli

  1. Hot says:

    Hoi Rose,
    Jij schrijft in dit geval meer je gevoel op. Ik heb het meer bij het vaste verhaal gehouden, zonder mijn gevoel er in te verwerken. Juist het gevoel wat we jaren hadden op onze armen, borst en schouder, de kilte en de warmte van zijn voetje waar het bloed dus wel degelijk stroomde bij de reanimatie, dat we dat konden delen hield ons bij elkaar. Dat konden we delen. En jouw slotconclusie delen we inderdaad. De prijs was veel te hoog, en ook het gemis.
    Groet
    Hot

  2. Rose says:

    Je hebt het goed verwoord. Wat kunnen er soms moeilijke tijden zijn in ons leven samen. Zucht!
    Love Rose

Leave a Reply

