Duizeldag

Duizelig_kleuren
Een moeizame dag tot op heden. Slapen was goed, maar mijn levende benen staken de kop weer op en daar word je regelmatig wakker van. Ook voor Rose is het onprettig. Ik voelde tijdens het opstaan vannacht al een paar keer dat ik behoorlijk duizelig was. Mijn hart gaat extra stevig tekeer en bonst.Duizelig_2 Het extra rustig aan gedaan en alles stapje voor stap gedaan vanmorgen. Toch zat er wat haast bij, want ik moest bloed prikken in het ziekenhuis in verband met een controle bij mijn behandelaar a.s. woensdagmorgen. Ik moest eerst even een nieuw formulier halen want het vorige werd de vorige keer al niet meer Duizelig geaccepteerd omdat het jaren oud was en behoorlijk versleten was. De secretaresse zette er een stempeltje cito op zodat ik extra snel aan de beurt zou zijn, maar de balimedewerkster van het lab ging gelijk in de computer kijken wanneer mijn volgende afspraak was en zag dat dit woensdag was en daar ging dus een streep door. Ik zat er bijna veertig minuten vervolgens. Tussendoor een paar keer bij Jesse wezen kijken want die zat buiten, maar kreeg volop aandacht van rokende patiënten buiten en had het naar haar zin. Duizelig2 Uiteindelijk zijn we nog via Vijfsluizen naar huis gelopen. Ik transpireer me de hele morgen al te pletten. nu zou je denken, ben je daar met jou hyper hydrose niet aan gewent? Ja natuurlijk wel, maar het blijft onprettig wanneer het onstuitbaar doorgaat. En de labverpleegkundige voelde mijn koude klamme huid en vroeg ook al of alles oké was. Neen dus, maar niet iets waar ik wat aan kan doen. Rose vroeg het ook al toen ik thuis kwam, maar ja, wat heeft ziek melden voor zin? Dan zit ik thuis te transpireren, Duizelig (1) en nu doe ik dat op mijn werk. Rose vroeg ook of het insmeren van mijn nek vanaf vrijdag inmiddels geholpen heeft. Eerst heeft ze het 2 dagen met spirufluor van VSN geprobeerd, maar dat deed niks. Vervolgens twee dagen met Chinese Olie en dat maakte het twee dagen lang lekker warm, maar is wel erg overheersend aanwezig en om nu te zeggen dat het geholpen heeft. Eigenlijk ook nee. Alleen daar mee bezig blijven of het steeds zeggen is ook alleen maar slecht voor mijn humeur, dus doe ik het er voorlopig ook maar mee. Duizelig 4 Vervolgens had ik wederom een afspraak met dr. Jansen van het SFG, om te praten over hoe de medicatie het doet. De ene Cymbalta doet het goed, en met de Inhibin ben ik niet begonnen omdat ik in de bijsluiter las dat het alleen was voor pijnlijke spieren. Wordt ook niet vergoed. Toch wil de dr. dat ik er per vanavond mee ga starten, en dat ik volgende week terug bel. Dat gaan we dus maar doen. Ik heb het gelukkig al wel in huis. Ik zit hier nu buiten adem lekker aan een bakkie thee. Rose geeft het huis een stevige beurt. Tijdens het stofzuigen hoorden we een vreemd geluid. Duizelig_thumb Mijn toch behoorlijk gehoorgestoorde vrouw hoorde het beter dan ik, vreemd, maar het bleek dr. Jansen. Die was even gaan studeren op bijwerkingen van de Cymbalta en vertelde me dat dat heftige transpireren wel degelijk tot de regelmatig voorkomende bijwerkingen behoort. Verder had ik ook nog gevraagd of gewichtstoename tot de bijwerkingen behoort, en hij vertelde me dat in dit geval eerder het tegenovergestelde tot de bijwerkingen behoort, terwijl ik net een paar kg ben aangekomen. Tja, wat ik daar nu vervolgens allemaal mee moet. Ik zal er eens stevig over nadenken, want gelukkig sta ik overla al bekend als het heftig transpirerende wezen, dus dat valt vast niet extra op. Ik vond het in ieder geval tof dat hij me terug belt, dat heb ik alleen mijn huidige huisarts ook zien doen, en voor de rest in mijn leven nog niet meegemaakt.

Ik ga zometeen plat. Neem daarna een douche en zal eens kijken hoe ik me daarna voel. Ik zal het voor de rest van de dag kalm aan moeten doen. Ook op het werk.

Leave a Reply

