Controle bij behandelaar

ControleVandaag had ik om 09.55u een afspraak bij dr. Gerards, mijn behandelaar en reumatoloog van het Vlietlandziekenhuis in Schiedam. Het was druk, maar ik was toch al om 10.25u aan de beurt. De dr. informeerde eerst naar hoe het ging en pakte vervolgens de bloeduitslagen erbij op de computer en nam die stuk voor stuk met me door. Alleen maar zwart gekleurde cijfers en dat betekent simpel dat alles naar tevredenheid gaat. Ook de afbouw van mijn Chemokuur op donderdag gaat voortreffelijk. Er is nu 10 mg per week af en we besloten samen om de komende vier maanden stil te blijven staan om te kijken of ik stabiel blijf. Is dat in december nog zo dan gaan we voorzichtig verder. Hij zou het liefste helemaal stoppen, en hij zegt dat de laatste onderzoeken voor mij positief uitvallen. Vooral omdat ik meerdere diagnoses tegelijk heb is niet vast te stellen welke er eerst was en welke invloed die verschillende zaken op elkaar gehad hebben. Kortom (de hyperparathyrioydie) het feit dat mijn bijschildklier die op hol was geslagen is weggehaald in het Erasmus is positief. De kans dat ik in de verre toekomst met minder medicatie voort kan is dus aanwezig.

Verder even geevalueerd hoe het mij bij de pijnpoli van het SFG vergaat, en hoe het met mijn pijn gaat. Hij is daar ook positief over al vind hij dat ik nog steeds veel pijnmedicatie gebruik.

Daarnaast ook even over de duizeligheid en de kortademigheid gesproken. Hij ziet dit als een natuurlijk gevolg van de medicatie. Toch gaf hij positief antwoord op mijn vraag of een herhaling van het longfunctie onderzoek nuttig zou zijn. Ik heb gelijk een afspraak hiervoor gemaakt as. maandag. Kortom ik kon al snel terecht. Mijn volgende bezoek gepland over 4 maanden op 7 december.

Ik ben tevreden en ga na een bakkie thee even pitten, want ik moet vandaag al vroeg op het werk zijn i.v.m. een afspraak met de bedrijfsarts over de Agressie Opvang binnen ons ziekenhuis. Voor nu sluit ik af. Gegroet.

Leave a Reply

