Blij, Vrij

Toen in vanmorgen de wekker hoorde, dacht ik hoe kan dat nou! Het kan toch nog geen ochtend zijn. En toch bleek het zo. Een paar keer omgedraaid en het was zo lekker. Ik kon nauwelijks de energie vinden om op te staan en toen ik die toch gevonden had voelde ik me geradbraakt. Geradbraakt Zoals heel lang terug als we tot 03.00u of 04.00u uitgegaan waren, gedanst hadden en het nodige gedronken. En dit alles had zich niet afgespeeld. Ik had gewoon gewerkt. Kennelijk loop ik een beetje op het randje. Iedereen gaat langzamerhand op vakantie of komt weer terug, en ik moet nog wachten tot oktober. En dan nog is in die week vrij een dagje uit en een teamdag gepland.

Het werk is nog steeds leuk, maar het valt me ondanks goede sfeer, en goed samenwerken zwaarder dan normaal. Het nieuws afgelopen week dat de naburige afdeling Diagnose Korsakow per vandaag sluit deed daar ook geen goed bij. De onzekerheid bij de collega's met een jaarcontract nam gelijk weer toe en mogelijkerwijze moeten die er uit. Gelukkig heb ik zelf een contract voor onbepaalde tijd en dat bied nog steeds min of meer veiligheid. Nu moet ik het ook nog gewoon volhouden tot mijn pensioen. Ach laat ik maar proberen me niet te druk te maken. Voor hetzelfde geld zijn onze centen van het een op het andere moment geen cent meer waard. We zien wel, en ons motto blijft. Blijf in het Hier en Nu.

Wat ik wel weer ouderwets idioot vind is dat mijn werkgever deze sluiting niet heeft zien aankomen terwijl iedereen dat eigenlijk al wel zag gebeuren. Die afd. is nu net geen jaar open Longfunctieonderzoek geweest. Een hoop verloren geld zoals ik dat zie. Nu moeten we op onze locatie ondanks dat bijna al het personeel al is weg bezuinigd nog weer een miljoen bezuinigen. Daar is dit een voorproepje van denk ik.

Rose en ik hebben ons huis even toonbaar gemaakt voor de vergadering van vanavond en houden het voor de rest rustig. Ik ga zo naar het Vlietlandziekenhuis. Ik heb daar zo een longfunctie onderzoek, zoals ik eens per twee jaar heb. En daarna ga ik even pitten. Voor nu gegroet.

Leave a Reply

