Mee naar huis

Lastig
Het was gisterenavond weer eens zo ver. Ik kreeg in de loop van de avond een aantal lugubere verhalen te horen waarbij je het gevoel hebt in actie te moeten komen, maar dat gaat natuurlijk niet. Verhalen of gebeurtenissen worden in vertrouwen verteld, en ik heb daarintegen zelfs een van mijn patiënten becomplimenteerd omdat hij tegen zijn gewoonte in niet het recht in eigen hand heeft genomen en dat is maar beter ook. Wel was het iets waar ook bij mij de tenen kromden en je de neiging hebt de dader te willen aanpakken. Uit ervaring weet ik echter dat daders vaak ook eerst slachtoffers waren en dat maakt het soms zo moeilijk en ingewikkeld om te reageren. Ik praat natuurlijk erg vage en onduidelijke taal nu, maar dat kan weer niet anders wegens de vertrouwensband tussen mijn patiënten en mij/ de afdeling.

Ook het rapporteren is in dit geval soms lastig, want geuitte beschuldigingen zijn natuurlijk ook nog geen vastgestelde feiten en dus moet je voorzichtig zijn. Aangezien ik gisterenavond drie totaal verschillende bizarre verhalen had en daar heel veel tijd mee bezig geweest ben was het in mijn hoofd ook bepaald nog niet klaar toen ik thuis kwam. Gelukkig kan ik het dan kort en snel bij Rose kwijt, en luisteren we daarna naar het oog op morgen. Volop afleiding dus, en daarna heb ik heerlijk geslapen. Nu voor de 4e dag mijn nieuwe tabletje genomen en daardoor slaapt ook Rose weer fatsoenlijk. Kortom we hadden weer een goede basis voor vandaag. Vanmorgen zijn we alweer druk geweest, en aangezien er nog meer op het programma staat ga ik nu een uurtje pitten. Misschien later meer. Gegroet.

Leave a Reply

