Uitslag longfunctieonderzoek

Beste lezers, gisteren ontving ik een mailtje van mijn behandelaar dr. Gerards Reumatoloog Vlietlandziekenhuis. 

Beste HOT

De longfunctie laat allemaal normale waarden zien, maarx85x85

de gaswisseling capaciteit is wel afgenomen tov 2008 en dat verwacht je niet, dus ga ik wel een scan( HRCT) van de long afspreken , dat hoor je dan via de assistente, ik bel je vervolgens op met de uitslag

Groet,

AH Gerards

Hieropvolgend ontving ik vanmorgen een telefoontje en een mail of ik morgenochtend om 08.45uur al zou kunnen. Dat gaan we dus maar doen hé! Dan kunnen we weer het een en ander uitsluiten. Het is overigens geloof ik mijn eerst CT scan. Schijnt tussen de 15 en de 30 minuten te duren. Ben heel benieuwd.

http://www.zowerkthetlichaam.nl/67/respiratoire-insufficientie/

HRCT scan

Een HRCT scan (Hoge Resolutie Computer Tomografie) is een foto, waarbij het mogelijk is om dwarsdoorsnedefoto’s te maken van de longen. Het maken van een HRCT scan is niet pijnlijk.  Voorbeeld HRCT Scan

CT-scan

 

 

 

 

Ik heb met veel interesse gepoogd het stuk over gaswisseling te lezen maar wordt er niet direct echt veel wijzer van. Ik ga het maar gewoon aan, en wacht dan af, al vindt ik het tegelijkertijd wel een beetje eng, want longen zijn nu niet bepaald het sterkste punt binnen onze familie, vooral die aan mijn moeders kant. Aan de andere kant moet ik uitgaan van het positieve. Rose en ik leven nu al een tijd veel meer in het hier en nu en dat blijven we gewoon doen.

Tot op heden was de dag niet slecht. We zijn met Jesse samen ook weer bramen wezen plukken, en kwamen met meer dan een kg terug. Mijn lengte heeft zo nu en dan toch zeker voordelen.

Nu ga ik weer pitten. Het is uiteindelijk mijn derde dag thuis. Ik kan rustig zeggen dat de opgaande lijn langzaam maar zeker doorzet. Voor nu gegroet.

Leave a Reply

