Beter gemeld en bezoek aan wijk Moskee

Beter melden Zo aan mijn lijf te voelen waren drie dagen rust voldoende om bij te tanken. Ik heb gemiddeld meer dan 12 uur per dag geslapen en had dit duidelijk nodig. Ik ga dus gewoon as. zaterdag en zondag weer aan het werk. Gelukkig was ik deze keer goed op tijd om even op de rem te gaan staan.

Ik weet niet of mijn baas vervanging voor me heeft kunnen regelen, maar dat is uiteindelijk zijn functie en niet de mijne. Wel kan ik gelukkig snel mijn werkzaamheden weer hervatten. Wat ook een heel prettig vooruitzicht is dat ik alle vier de komende maanden een week vrij ben. Kortom zover als nu zal het dan niet zo gauw komen.

Ik denk wel eens dat als de WAO nog zou bestaan ik een dag per week minder zou willen werken, zodat ik minder snel overbelast ben. Helaas is het in dit land alles of niks, en is dit geen optie meer, omdat er teveel bazen, en werknemers zijn geweest die van de te royaal opgezette toenmalige Wet op de Arbeids Ongeschiktheid gebruik of misbruik gemaakt hebben. De huidige WIA is daarintegen een waardeloze regeling waarmee je niet fatsoenlijk in je levensonderhoud kunt blijven voorzien.

Ik heb helemaal geen zin erover te klagen hoor, want ik ben blij dat ik kan en mag werken, en dat ik werk heb wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Ik ken zoveel mensen die vaak met tegenzin naar hun werk gaan, en daar hoor ik niet bij. Daar komt bij, dat het vooruitzicht om thuis achter de geraniums te zitten me ook acuut grijze haren bezorgd. Ik moet er werkelijk niet aan denken.

Vanmorgen heb ik zowel mijn CT scan van mijn longen gehad als opnieuw een bloedonderzoek. Dit alles binnen een kwartier. De CT scan ging vlot, en het was geen belastend onderzoek. De uitslag krijg ik per email.

Moskee schiedam
Ik doe het deze twee vrije dagen nog lekker rustig aan. We gaan overigens vanavond naar de Moskee, hier in onze wijk. We kregen afgelopen maandag een uitnodiging als buren voor een zogenaamde Iftar bijeenkomst. Ze nodigen ons uit voor een Iftar-maaltijd en voor een gesprek over de rol van deze mooie Moskee in onze wijk. Ik was verrast en ben reuze nieuwsgierig om de binnekant van dit markante gebouw te zien en eens kennis te maken met de reguliere bezoekers. Ik wet niet of er foto's gemaakt mogen worden binnen, maar ik neem in ieder geval mijn zak toestel mee. Verslag volgt. http://www.meredia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=67%3Aiftarmaaltijd&catid=39&Itemid=63

Ik ga als ik mijn thee op heb weer een tijd rusten. Rose zit naast me te werken, en haar werkstuk vordert gestaag. Gegroet. 

Leave a Reply

