33ste zondag 2011

Small cars Glas Goggomobil reclame 2
Soms verzin je gewoon een titel. Ik weet wel waar ik over wil schrijven, Small cars Glas Goggomobil brochure 1955 maar dat is divers, dus daaraan kan ik geen titel ontlenen. Vanmorgen zijn we na een zeer wisselvallig uitje met Jesse naar het Sterrebos, waarbij we eerst heerlijk in het zonnetje zaten en liepen, en vervolgens midden in een tropische regenbui zaten bezig gegaan met de was. Daarna een heerlijk ontbijt gemaakt. Ik kreeg van Rose een lekker omelet. Smullen. Terwijl we die op aten keken we naar alweer de laatste aflevering van de Geschiedenis van Groot Brittanië. We hebben zo de afgelopen maanden 15 afleveringen gezien, en tot en met de laatste die over de 20e eeuw, verleden en toekomst ging, was het dik de moeite waard. De laatste aflevering kregen we een breder inzicht in de gedachten van Winston Churchill en George Orwell. Mooi en interessant. We hebben nu alleen de extra DVD nog te zien, waar vast en zeker de nodige intervieuws met de makers en over de beweegredenen om deze serie te maken gesproken zal worden. We zullen wel zien of ook die de moeite waard is.

Small cars Glas_Goggomobil_Coupe_250_1 Gisteren na mijn aankopen op de antiek en curiosamarkt deed ik ook een duik in de geschiedenis. Heel andere geschiedenis. In dit geval kwam het eerste rood witte autootje van mijn oudste broer te voorschijn in mijn gedachten. Het was een Glas, en daar had ik al eerder naar gezocht. Ik was echter glad vergeten, ik was uiteindelijk pas een jaar of acht, dat het om een Glas Goggomobiel ging. Terwijl ik de vorige keer dat ik op zoek was naar gegevens over die Glas bijna niks aantrof ging er nu een enorme hoeveelheid pagina's open over deze fabriek.

http://www.cs-zone.com/model/art.HansGlasGmbH.htm 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Glas_GmbH#Goggomobil_dwergauto.27s

http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_glas_goggomobil.htm

http://www.glasclub.org/glas/historie/typen/goggo/trans.htm

http://www.goggo.net/

Small cars Glas Goggomobil servicewagen        Ik ga nu weer even pitten. Ik kon het niet laten jullie even mee te laten genieten van een deel van mijn speurwerk en het fantastische resultaat daarvan. Zeg nu zelf, het is op de weg nu een stuk saaier. Er komt nog veel meer de komende tijd. Voor nu gegroet. Small cars GLAS-GOGGOMOBIL-TL400-YOKO

Leave a Reply

