Donderdagavond

 

Hoe gaat het met jou?

 

Vanmorgen een lastige morgen. Dat scheelt enorm de ene keer mijn pillen slikken of de andere keer. Vandaag wilden ze gewoon mijn keel niet echt door en ik bleef tot na mijn middagrust wat misselijk. We moesten vanmorgen voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts en moesten daar om 10.00u zijn. Op haar stoel zitten met open mond was gelukkig snel voorbij, want er bleek niets aan de hand, en hetzelfde bij Rose dus konden we betrekkelijk snel weer naar Jesse toe die buiten in de storm en de regen zat te wachten. Ons prachtige Griekse honden meisje lijkt dat buiten wachten graag op de koop toe te nemen want ook bij het boodschappen doen gaat ze altijd even graag mee, ook naar plaatsen waar ze dan trouw op ons moet zitten wachten. Zo gaat ze mee naar mijn fysio, daar mag ze zelfs mee naar binnen, mee naar de zonnebank, keurig wachtend bij de voordeur, naar de Bas, de Lidl, de Aldi enz. Meestal combineren we onze wandelingen met de noodzakelijkheden, en Jesse is er helemaal aan gewent. Het is wel een echte geduldige prachthond hé!!

Gelukkig is de misselijkheid van mijn Chemo nu op mijn werk, bijna 21.00u echt over. Ik hoopte vanmorgen dat de misselijkheid die ik voelde over zou gaan nadat ik een reactie zou hebben geschreven op de brief van mijn baas die ik gisteren ontving. In die brief een zeer eenzijdig verslag van het gesprek wat ik mat haar had op 28 december, maar niets over de opheldering die ik haar verstrekt heb over voor haar op dat moment nog onduidelijkheden en aannames van haar zijde die gewoonweg niet kloppen. Na het bezoek aan de tandarts heb ik toch maar even een nette reactie geschreven maar het is lastig dat goed gefundamenteerd te doen want de cijfers die ze in het gesprek gebruikte heb ik niet en ik kan ook pas met onze dienstroostermedewerker as. maandag op zijn vroegst de computer in. Lastig is ook dat je een officieel bezwaar binnen vijf werkdagen moet inleveren en dat gaat nu dus niet lukken.

Ik merk dat het niet gemakkelijk is met een nieuwe baas om te leren gaan die op een totaal andere wijze met ons werkers omgaat dan haar voorgangers. Deze dame lijkt heel erg van de cijfertjes en voor mijn gevoel valt ze me aan en tast met ongefundeerde conclusies mijn goede naam aan. Daardoor is het lastig om haar te respecteren. Deze dame liep bij ons binnen en regeert bij wijze van spreken zonder dat ze zichzelf heeft voorgesteld. Dat gebeurde pas op een teamdag maanden later en ik voel me eigenlijk niet voor vol genomen. Lastig want ik wil bij deze werkgever, zeker gezien mijn ziekte eigenlijk wel gewoon mijn pensioen halen, en dat zal niet gemakkelijk zijn als ze mijn motivatie en eigenwaarde zo blijft attakeren.

Zo heb ik gisteren ook onze bedrijfsarts een brief geschreven over mw’s wens om over nachtdienst draaien te spreken. Ik kreeg van hem een bevestiging dat hij mijn brief gelezen had en een sterkte wens terug. Ik weet niet waar ik op rekende, maar ook hij is natuurlijk in dienst van deze werkgever en er niet voor mij. Ik moet me er voorlopig ook maar niet al te druk over maken want het gesprek is pas de 26ste januari, en het rooster is ook al klaar tot eind maart. Toch merk ik dat ik met een gereserveerder gevoel naar mijn werk ga dan in tijden.

De manier van omgang is veranderd en dat merk ik ook aan collega’s die weg willen en weg willen solliciteren. Ik zelf kijk wel om me heen, maar zie mede door mijn ziekte geen mogelijkheid om weg te kunnen. Kortom voorlopig nog een jaar of 15(of misschien wel meer) doorbijten, en zorgen dat ik heelhuids mijn pensioen haal. Ik hou voor nu dit schrijven weer voor gezien. Ga rapporteren, voordat de overdracht naar de nachtdienst komt. Gegroet.

Leave a Reply

