LOL

Ondanks veel motivatie en veel steun van Rose vind ik het soms maar moeilijk de lol van het leven te zien.

Gek van de bezuinigingen. cartoon-sigmund-web

 

Het lijkt wel alsof anderen volcontinu bezig zijn te pogen de prettige kanten van het leven te verstieren. Op mijn werk worden nu door opgelegde bezuinigingen nog meer dingen stukgemaakt dan vorig jaar al het geval was. Nu hebben we zelfs geen diëtiste en/ of fysiotherapie meer. Het is toch raar een ziekenhuis zonder dat soort basale en minimale zaken. Schreef ik eind vorig jaar al dat mijn nieuwe leidinggevende me graag weer nachtdiensten wil laten draaien, nu wordt er ook geknabbeld aan de uren die ik opschrijf voor het werken voor het opvangen van collega’s. Werd me tegelijkertijd gevraagd of ik a.u.b. wilde terugkomen in de Ondernemings Raad, en gaan er nog veel meer zaken ten slechte veranderen. Ik zie bij collega’s de demotivatie ook toeslaan en hoor van anderen als de situatie niet verbeterd ze gaan vertrekken.

Zo ben ik dik tien jaar geleden natuurlijk ook vertrokken bij de BAVO/RNO Groep, maar ben er inmiddels wel achter dat deze bezuinigingen en verharding overal toeslaan, dus dat vertrekken eigenlijk maar weinig zin heeft. Zeker in mijn situatie zal ik er alles aan doen om gewoon te blijven, en voor individuele patiënten het uiterste blijven doen qua inzet, maar het totaal plaatje is erg kil vind ik.

GGZ-verbijsterd

 

Het sociale waarvoor ik ooit gekozen heb om dit werk te gaan doen is er eigenlijk helemaal van af. Dit kabinet maakt zoveel stuk, en we hebben nog niet eens door wat er allemaal zal veranderen met die eigen bijdrages die patiënten moeten gaan betalen. Het zijn wederom de mensen die al nauwelijks iets hebben die de zwaarste tol moeten betalen.

 

Leave a Reply

