Zonnig begin van de dag

Vroeg opgestaan vanmorgen, net zoals altijd na een avonddienst. Heerlijk geslapen. Minder liggen draaien, minder onrustig in mijn hoofd, en behoorlijk uitgerust vanmorgen. Het was nog donker. Alleen om de zoveel tijd een rare harde piep. Na zorgvuldig zoeken kwam ik er achter dat ons brandalarm in de gang zo aangaf dat ‘t toe was aan een nieuwe batterij. Ook weer opgelost. Vervolgens mijn medicatie uitgezet en daarna een snel kort rondje met Jesse.

Al sinds we dat nu alweer 3 kwart jaar geleden zijn gaan doen voor het ontbijt is het probleem van incontinentie van ons prachtige Griekse hondenmeisje weer helemaal onder controle. Het bleek dus gewoon dat we net te lang wachten en gelukkig is deze nieuwe gewoonte alweer een goede routine geworden. Zij vond het ook maar niks zo’n volle blaas. Logisch natuurlijk. Wat doen wij zelf bij het wakker worden? Ook als eerste een plasje toch!!

Vervolgens heerlijk koffie gedronken, gedoucht, en ontbeten en daarna Rose naar de Wereldwinkel gebracht met Jesse samen. Wat boodschappen gedaan en op de terugweg bij Rose en Nils een kop koffie gedronken in de WW. Rose is afgelopen week ook begonnen met het verzamelen van gegevens voor het maken van haar/ ons laatste jaarverslag. Ze is ook druk bezig met het etalage maak rooster en zo hebben we beide meer dan genoeg te doen. Zo meteen ga ik anderhalf uur pitten en dan snel mijn collega die in haar eentje de afdeling nu draaiende houd aflossen en datzelfde doen tot mijn aflossing rond 23.00uur weer komt. En dan gelukkig morgen een dagje vrij.

Zojuist ging de bel. De nieuwe harde schijf en digitale TV ontvanger van Online werd zojuist door TNT afgegeven, maar ik ga ‘m pas morgen aansluiten want anders word dat een haast karwei. Het zal maf zijn om weer programma’s te kunnen opnemen, en wat ook wel gek is dat we nu programma’s kunnen gaan pauzeren. Zo te zien is het hetzelfde spul als van Digitenne, maar dit dan met een gratis pauze mogelijkheid en harde schijf. Leuk. Ben zeer benieuwd of het net zo efficiënt is als het systeem van KPN.

Ik ga nu mijn bed opmaken. Het was weer wasdag vandaag, en ga dan plat. Ik vond het heerlijk dat het vandaag weer eens zonnig was tijdens de wandeling g vanmorgen, en ook nu tijdens het schrijven achter de computer schijnt het zonnetje fel en is er een helder blauwe lucht. Top. Het eerste deel van de dag was TOP. Voor nu gegroet.

Leave a Reply

