Zwemmen

Rose is aan het zoeken op de harde schijf naar foto’s die we zouden kunnen uitkiezen voor de voorpagina van het jaarverslag van afgelopen jaar. Het laatste verslag wat Rose met mijn hulp zal gaan maken,

gezocht bestuursleden

want zoals vaste lezers weten. Onze termijn als bestuurders bij de Wereldwinkel loopt in September af.

Ik ben na een goede dienst gisterenavond vandaag vrij en ben na het ontbijt bijna anderhalf uur gaan zwemmen. Ik was te vroeg, maar mocht omdat er bijna geen zwemmers waren alvast het water in. Eerste uur heb ik bijna alleen baantjes gezwommen. Tegenwoordig doe ik dat heel rustig. Er zit niemand achter me aan, en ook tel ik de baantjes niet meer zoals vroeger. Vroeger was alles wat ik deed op prestatie en snelheid gericht. Daar ben ik helemaal vanaf. Wel kwamen in het water ook nu de gedachten aan Ank weer heftig boven. Je krijgt als je elkaar zo vaak ziet en spreekt en zowel fijne, moeilijke als emotionele dingen met elkaar deelt dan krijg je een band met elkaar. Zo is het met de fysio beoefenaars in het zwembad als in de wachtkamer bij de gewone fysiotherapeut. Het feit dat er niet een soort van afscheid nemen is geweest bij Ank is wel een extra gemis.

Herinneringen

Toch is afscheid nemen ook hier in het zwembad met al die chronische zieken ook een regelmatig voorkomende zaak. Zo zien we momenteel Herman en zijn vrouw Maria helemaal niet meer. Niet omdat hij er niet meer is maar omdat zijn ziekte is verergerd en hij nu zo slecht is dat zwemmen gewoon geen optie meer is.

Nu kijk ik naar buiten. Ik heb voordat ik ging schrijven anderhalf uur geslapen. Sindsdien is het gaan miezeren. Rose heeft Jesse uitgelaten en toen ze binnen kwamen zagen ze er geheel en al bemiezerd uit, alsof ze gezwommen hadden. Jesse en Rose hadden allebei zoiets als van moet dat nu. Wat een weer. Ik zelf heb ook liever kou dan dat het zo vochtig is. Bah. Wel vind ik het heerlijk om een dagje thuis te zijn. Lekker even afstand en vrijheid. Van het weekend is het weer werktijd. Tot die tijd weinig verplichtingen. Wel zijn we van plan om morgen verf te gaan kopen voor de gang. Voor de rest ontspannen we samen.

Ik heb me net even goed ingevet, want als je in chloorwater zwemt dan kan je huid dat goed gebruiken. Dat voelt gelijk weer een stuk soepeler en aangenamer. Ik ga mijn stukje besluiten. Voor nu gegroet. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

