derde dag vrij

Alweer de derde dag thuis. Ik kan daar nog altijd erg van genieten. Rose ook. We hebben genoeg te doen. Zo is Rose begonnen met haar laatste jaarverslag voor de WW.

Foto voor jaarverslag 2010

Een hoop werk. Een terugblik op een lang jaar waarin allerlei gebeurtenissen ons goed bezig hielden. Kortom ook genoeg te schrijven. Verder heb ik eindelijk verf gehaald voor de gang. Die wordt gewoon wit, en ik heb gisteren witte afwasbare verf gehaald bij de Action. Nu kunnen we langzamerhand op een moment dat het uitkomt de afwerking ter hand nemen. Verder hadden we gisterenavond een soort van voorvergadering met veel medebewoners. Zoals veel vaste lezers weten neemt Rose as. februari de voorzittershamer over van diegene die dat sinds de oplevering van ons appartementencomplex in 1997 heeft gedaan. Wijzelf hadden ook al een aantal niet al te beste ervaringen met de huidige administrateurs van onze Vereniging van Eigenaren, maar kregen gisterenavond wel heel veel heel erg beledigende en onbegrijpelijke zaken te horen dat ik denk dat we in de komende vergadering met de meerderheid van de bewoners zullen gaan besluiten naar een andere administrateur over te schakelen. Er waren enkele bewoners die zeiden dat dit wel iets was om zelf te gaan doen omdat dit zoveel geld zou schelen, maar dat hebben zowel Rose als ik direct van de hand gewezen want dat is naast veel te veel werk ook altijd een ondankbare taak, waar je erg veel verstand van moet hebben en waarvoor we de verantwoordelijkheid ook zeker niet willen nemen.

Onverantwoord

Wat ook duidelijk werd is dat er veel te veel onderlinge contacten zijn die allemaal zo hun eigen weg gaan. Het ontbreekt dus volstrekt aan transparantie. Een mooi voorbeeld was dat ik vanmorgen een briefje schreef aan de huidige VvE beheerders en direct een telefoontje terug kreeg. Ik heb daarop per brief/mail geantwoord dat de communicatie niet meer mondeling gevoerd kan worden want dat loopt keer op keer uit op verdraaiing van woorden en dus misverstanden.

Ik ben heel benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan. Wel heb ik onze belofte om gelijk vier vrijblijvende offertes aan te vragen bij andere VvE beheerders ingelost. Ik ben benieuwd wat zij te bieden hebben en voor welke prijs. Het hoeft niet persé voordeliger te zijn als de kwaliteit maar goed is en er niet allemaal broekzak vestzak contacten zijn. Ook de communicatie moet helder verlopen. Wat dat betreft is dit tijdperk waarin iedereen gelijk een cc’tje toegestuurd krijgt ideaal.

Vanmorgen zijn we met zijn drietjes lekker naar de markt geweest. Jesse had pech. Geen van de marktkooplieden liet haar iets proeven. Soms krijgt ze zowel van de poelier, de kaasboer, de viszaak e.d wat lekkers maar vandaag bleef het

likkebaardende lekkernijen voor Jesse

luilekkerland maar zonder daadwerkelijk lekkernijen voor haar. Wel een hoop gelik maar zonder resultaat. Het was wel kil buiten. Een buitengewoon koude en strenge wind. Ik was blij weer thuis te zijn. Hier brand de kachel. Morgen wordt weer een werkdag en zondag ook, maar dat kan ook leuk zijn. Ik ga het gewoon leuk maken. Dat is de enig werkende motivatie, en dat maakt het meestal wel weer de moeite waard. Ik ga nu een uurtje slapen, en dan hebben we nog een goed tweede deel van de dag voor de boeg. Voor nu is het weer genoeg. De groetjes. 

Leave a Reply

