Raar werken

oude werkomgeving

Vanmiddag kwam ik op het werk, bleken geen van mijn collega’s in de patiënten dossiers te kunnen. Gevolg: Ik moet voor zowel de nacht, de ochtend als mijn eigen dienst rapporteren. Er is een vreemdsoortige computerstoring gaande waardoor maar 1 computer per afd. toegankelijk is, en dan nog alleen voor een enkeling. Kennelijk ben ik zo’n enkeling, en zodoende heb ik ook voldoende te doen. Ik merk wel dat deze computer werkt op een oude setting. Vreemd, want sinds een week of twee was er een nieuwe werkomgeving, en dat heeft het nu kennelijk even begeven. Wel heel lastig. je merkt nu hoe afhankelijk we zijn geworden van de computer. Deze oude werkomgeving is nu bijvoorbeeld niet meer aangesloten op de printers, dus printen is er dit Weekend ook niet bij.

met pen en papier

Toch ben ik lekker aan het werk. De afgelopen drie dagen vrij waren goed en ik ben ondanks veel pijn en mijn chemo op donderdag behoorlijk uitgerust. Ik kan me redelijk concentreren en ben beter in staat om ook het gesprek over de nachtdiensten van as. donderdag gewoon op me af te laten komen en ik maak me daar momenteel veel minder druk om dan op het moment dat ik te horen kreeg dat ondanks goeie afspraken daarover gemaakt op 31 oktober 2011, mijn baas hierover wil praten. Ik denk nu maar, praten staat vrij en ik heb mijn behandelaar, mijn huisarts, wen de bedrijfsarts achter me staan, en in het uiterste geval heb ik ook nog een rechtsbijstandsverzekering. Het feit dat ik al een behoorlijke tijd stabiel ben komt zuiver en alleen door de verregaande aanpassingen aan mijn/ons leven en de zorgvuldig opgebouwde vaste structuur. Ieder normaal of logisch denkend mens zal dat toch kunnen inzien. In ons eigen thuisleven zorgt het ook voor verregaande zaken, zoals niet meer op vakantie gaan, iedere dag slapen op een vaste tijd enz. enz.

Hier op het werk heb ik ondertussen het merendeel van de verplichtingen er op zitten dus nu kan ik weer bij de patiënten gaan zitten. Het is een redelijk gezellige groep die goed met elkaar door een deur kan, dus de sfeer is zeker niet onaangenaam. Ook was er voldoende eten vandaag en zelfs over de kwaliteit heb ik eigenlijk geen klachten gehoord. Ik heb zelf nasi met saté en kroepoek gegeten.

Vanavond wordt ik afgelost door een nachtdienst die normaliter alleen in het naburige gebouw werkt, maar het is niet zijn eerste nacht hier, dus zal het overdragen wel meevallen. Ik hoop dat hij lekker op tijd zal zijn. Ik ga er weer eens mee kappen. De groetjes. 

Leave a Reply

